המערכת הפוליטית נדרכה

ה'מועצת' החסידית התכנסה לדון ב"חוק הגיוס"

עיני המערכת הפוליטית היו נשואות לרחוב שומר הכותל בי-ם, שם התכנסו חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל כדי לגבש את החלטתם באשר ל"חוק הגיוס" • בחירות בפתח? (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בחשוון תשע"ט | 14.10.18
האדמו"רים מויז'ניץ, בעלזא וגור (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעה זו מתכנסים בבית 'הוועד הפועל' בירושלים, חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, לישיבה מכרעת בסוגיית "חוק הגיוס".

אל הישיבה כבר נכנסו ובאו האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מצאנז, האדמו"ר מסלונים, האדמו"ר מבויאן, האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, האדמו"ר ממודז'יץ והאדמו"ר מסדיגורא. גם שלושת ח"כי הסיעה, ליצמן, פרוש ואייכלר, נוכחים בישיבה.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' לפני כשבועיים, הישיבה נקבעה להיום, יממה לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת, כדי לפרסם עמדה מגובשת של רבני הסיעה החסידית בענין "חוק הגיוס", מה שעשוי להשפיע על הליכה לבחירות כלליות במידה והחלטה לא תתמתן.

קריאתו של ראש הממשלה לאדמו"רים (צילום: רוני כנפו, YNET)

כזכור, בישיבה הקודמת של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הובעה עמדה בלתי מתפשרת, המתנגדת לחלוטין לחוק בגרסתו הנוכחית, ומרה לשלושת הנציגים של אגו"י לפרוש מהקואליציה במידה והחוק שכבר עבר בקריאה ראשונה יקודם ויאושר.

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני קורא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום, לקבל את ההחלטה הנכונה. חוק הגיוס הוא חוק טוב, החוק הזה צריך לעבור וצריך לשים אותו מאחורינו. החוק הזה טוב לישראל - וטוב גם לציבור החרדי. זה חשוב למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר