הגיוס והבחירות

כינוס המועצת החסידית: אלו ההחלטות שהתקבלו

המועצת החסידית התכנסה לישיבה בסיומה הוחלט בנושא חוק הגיוס כי התנאי הוא שהלומדים יוכלו להמשיך וללמוד. בנוסף הובעה מחאה על חילולי השבת וברכה למועמדי 'אגודת ישראל' (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"רים מצאנז, מבעלזא, מגור ומיז'ניץ, בדרכם לישיבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שהתכנסה אמש (ראשון) בירושלים מפרסמת הבוקר את החלטותיה, שעיקרן לאפשר ללומדי התורה להמשיך בכך, מחאה על חילולי שבת וקריאה להצביע עבור רשימות 'אגודת ישראל' ומועמדי המפלגה לראשות הערים.

בכינוס המועצת השתתפו כ"ק האדמו"רים מגור, מבעלזא, מויז'ניץ, מצאנז, מסלונים, מבויאן, מביאלה, מסערט ויז'ניץ, ממודז'יץ ומסדיגורה.

בפתח הישיבה בירך האדמו"ר מויז'ניץ את מזכיר המועצת היוצא הרב מרדכי שטרן ובירך את המזכיר הנכנס הרב יעקב ולצר.

בפתח ההחלטות נאמר כי "מועצת גדולי התורה מדגישה כי לומדי התורה הקדושה הם המגינים על כלל ישראל מפגעי הזמן בכל הדורות, וזה היה היסוד לקיום העם היהודי בכל הזמנים ובכל התקופות. גם במחיר של מסירות נפש נעמוד איתנים על כך שיושבי בית המדרש יוכלו להגות בתורה, כל זמן שנפשם חשקה בכך, כפי שהיה עד היום".

עוד נאמר כי "מועצת גדולי התורה הנחתה את חברי הכנסת לגרום לכך שהחלטה זו תיושם כמדיניות ברורה ולפעול בהתאם לכך".

באשר לחילול השבת נאמר כי "מזכ"ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט, סקר בכאב את פרצות חילולי השבת בארץ הקודש, ואחרון הכביד, בבני ברק, עיר השבת, שגם בה העזו לפרוץ בחומת השבת.

"מועצת גדולי התורה הביעה מחאה נוקבת על הפגיעה בכתר עם ישראל, שבת קודש, וקראה לעשות כל מה שאפשר כדי לבצר את חומות השבת ולמנוע חילולה".

בשלב זה מתייחסת המועצת החסידית לבחירות לרשויות המקומיות: "מועצת גדולי התורה החליטה לפרסם בקרוב קריאת קודש, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, באשר לחובת כל בעל זכות בחירה, להצביע עבור נציגי אגודת ישראל ג', או עבור כל מסגרת שאגודת ישראל משולבת בה בכל עיר ויישוב. כמו כן להצביע עבור המועמדים לראשות העיר או המועצה, מטעם אגודת ישראל, ולא להיות פורש מן הציבור, חלילה. ובערים שבהן אין מועמד מטעם אגודת ישראל, יצביע כל אחד לראשות העירייה כפי הוראת רבותיו".

עוד נאמר כי "המועמדים לבחירה כראשי רשויות ברחבי ארץ הקודש, מטעם אגודת ישראל, הרב יוסף דייטש, ירושלים; הרב מאיר רובינשטיין - ביתר; הרב ישראל פרוש - אלעד; הרב אליהו גפני - עמנואל; הרב נחמן גלבך - צפת, נכנסו אל ישיבת מועצת גדולי התורה וקיבלו ברכת הקודש לברכה והצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר