מאבק חדש

הגר"ד לאו נגד יועץ שר הדתות: מונעים שיבוץ דיינים

מינויים של 24 הדיינים החדשים כפי שיבוצו של נשיא בית הדין הגר"ד לאו נמנע ברגע האחרון בפעילות גורמים במשרד הדתות, מה שמביא את הרב לאו לצאת במתקפה חריפה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

בעוד שעות ספורות צפויים 24 הדיינים החדשים, שנבחרו בחודש שעבר לבתי הדין האזוריים, להצהיר אמונים בבית הנשיא. אך הרגע האחרון, במהלך הלילה (שני), מתחוללת דרמה של ממש ברבנות הראשית, כאשר גורמים במשרד הדתות מונעים, כך לטענת לשכת נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו, את שיבוץ הדיינים.

מאז מינוי הדיינים, עמל הגר"ד לאו על מלאכת שיבוץ הדיינים החדשים, קידום הדיינים הוותיקים וחיבור הרכבים, כאשר הרב נועץ על כך יחד עם מנכ"ל בתי הדין ויועמ"ש בתי הדין הרבניים.

יצוין כי על פי חוק הדיינים, מוסמך נשיא בית הדין לשבץ לבדו את כל הדיינים החדשים, ומנכ"ל בתי בדין מוסמך בהסכמת נשיא בית הדין להעביר למספר חודשים דיינים ממקומם הקבוע למקום אחר. לביצוע העברה קבועה, נדרשת גם הסכמתו של השר הממונה - השר לשירותי דת.

בשל מצבו הבריאותי של השר לשירותי דת דוד אזולאי, הגר"ד לאו נאלץ לבצע את מלאכת השיבוץ לבדו. כזכור, אמש הודיעה הממשלה כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ימלא את מקומו של אזולאי ויקבל את הסמכויות לידיו.

בלשכת הגר"ד לאו טוענים כי "שעות ספורות לפני השבעת הדיינים החדשים אצל נשיא המדינה, התקשר יועץ שר הדתות לענייני מינוי דיינים ורבנים, אל מנהל בתי הדין ובשיחת טלפון הזהיר שלא לעשות כל שיבוץ של הדיינים. על אף חוות דעת של המשנה ליועמ"ש, רז ניזרי, שהתקבלה באישון ליל, סירב מנכ"ל בתי הדין לבצע את המינויים הזמניים לחיזוק תפקוד בתי הדין מיידית".

הרב הראשי ונשיא בתי הדין הגר"ד לאו יצא במתקפה חריפה נגד יועץ השר לשירותי דת ומקרובו של עמיתו הראשון לציון הגר"י יוסף ואמר: "לא אתן לגורמים פוליטיים ואינטרסנטיים לחבל ולפגוע בעבודת בתי הדין ובתפקוד המערכת כולה. עבודת בית הדין צריכה להיות מונעת משיקולים מקצועיים של טובת הציבור בלבד".

"בכדי שלא לגרום נזק ועגמת נפש לדיינים החדשים, וכדי לייצב את המערכת, ישובצו 24 הדיינים החדשים מיידית בערים ירושלים ותל אביב, ובשאר המקומות הפנויים", נמסר מלשכת נשיא בית הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר