"חריף ופיקח, אבל מענטש"

פרקליט ותלמיד חכם: התורה והחסד של ד"ר ר' יעקב וינרוט

ד"ר הרב יעקב וינרוט ז"ל, פרקליט הצמרת, היה איש יודע ספר ותלמיד חכם שמעולם לא שכח מהיכן הגיע. ידידיו ומכריו מספרים ל'כיכר השבת' על התורה, החסד, האנושיות והקרבה לגדולי ישראל (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ד"ר רבי יעקב וינרוט ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

פרקליט הצמרת, ד"ר הרב יעקב וינרוט ז"ל, הלך הלילה (שלישי) לעולמו והוא בן 71 שנים, לאחר מספר שנים של היאבקות במחלת הסרטן. הלוויתו תערך היום בשעה 18:15 בבית העלמין בנתניה. התכנסות והספדים יתקיימו בביתו ברחוב יונה 23 רמת גן בשעה 16:15.

לצד היותו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל פרקליט צמרת, מהבכירים בישראל, ואיש מקצוע מהשורה הראשונה של עולם המשפט, הוא היה איש יודע ספר ותלמיד חכם שמעולם לא שכח מהיכן הגיע ועשה תמיד את תורתו קבע ומלאכתו ארעי.

"ר' יעקב לא החמיץ מעולם שיעור או חברותא", מספר אחד ממקורביו ואומר כי "ראו עליו במוחש שהתורה חשובה לו יותר מכל".

כידוע, הוא היה חברותא של הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', במשך עשרות שנים. באחת הפעמים בשנים האחרונות הוא הגיע קצת מאוחר ללימוד הקבוע והתנצל בפני ראש הישיבה ואמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ישב אצלי כעת בבית ולא שמתי לב שהשעה התאחרה".

"מיד כששמתי לב", סיפר וינרוט לגרב"ד פוברסקי, "אמרתי לנתניהו: 'שמע יש משהו יותר חשוב ממך - בלי השוואה אליך בכלל - שאני מוכרח ללכת אליו כעת לשעה, אם אתה רוצה בא איתי או שתישאר כאן עד שאני יחזור'...".

וינרוט, ורעייתו ג'יזל שתחיה, קירבו אליהם אלמנות ויתומים כשהם תומכים בהם בסתר, בין בעצה ובין בממון.

"יעקב ז"ל היה אדם חריף ופיקח אבל בעיקר היה מענטש, אנושי, לבבי, שיודע להבין את נפש הזולת", מספר אחד מידידיו: "בשלוש השנים האחרונות מאז שחלה התקיים מניין קבוע בביתו, בשבתות ובחגים, כאשר הנוכחים התפעלו מכך שלמרות מצבו, היה מרוכז בתפילה והתאמץ בכל מאודו לעמוד בתפילות שמונה עשרה".

וינרוט ישב שקוע בספרים והיה מנותק מהכל. עוד בשמחת תורה האחרון לחייו רקד ושמח עם התורה בהקפות שנערכו בסלון ביתו. "היה זה מדהים לראות את האושר העילאי על פניו כאשר רקד עם ספר התורה", סיפר אחד המשתתפים.

בנוסף, היה וינרוט מוסר שיחה למתפללים מידי חודש, בה חיזק את כולם בנושאי אמונה ובטחון בהשם: "עלינו לדעת לקבל הכל בשמחה כי הכל מאיתו יתברך", אמר וינרוט למשתתפים בשיחה האחרונה.

וינרוט היה מכפיף את עצמו באופן מוחלט לדעת תורה והיה מרבה להגיע להתברך אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אליו היה מקורב מאוד.

היו פעמים שביקש לבצע מהלכים שונים, אולם ברגע ששמע את הוראת גדולי ישראל - ביטל את דעתו בפניהם.

מרן שר התורה החזיר לו כגמולו והגיע מספר פעמים לבקרו בביתו שבגבול בני ברק - רמת גן. לעיתים כשהיה צריך לתרום סכומי כסף גדולים לצורכי צדקה וחסד, יצא מגדרו על מנת לסייע.

אמש (שני) הגיע מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לבקר אותו ברגעיו האחרונים ואמר לו כי "הייסורים ממרקים" ובכך נפרד ממנו, כאשר כעבור שעות אחדות השיב את נשמתו ליוצרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר