אאא

הבעיות בקו הרכבת החדש ממשיכות, כך שאם חשבתם לנסוע לטיסה שלכם עם הרכבת, תחשבו שוב: הרכבות של 6:30 ו-7:00 בבוקר (שלישי) מנתב"ג לירושלים ומירושלים לנתב"ג בוטלו הבוקר ומרכבת ישראל נמסר, כי צוותים טכניים טיפלו בבעיה במסילה. זה כבר היום השלישי שבו מבוטלות רכבות בקו זה.

ברכבת ישראל טענו, כי ביטול הרכבות נעשה כתוצאה מעיכוב בעבודת צוותי חישמול המסילות של חברת semi. בעקבות העיכוב, המסילה נתפסה לטובת התיקונים מעבר למה שתוכנן ולכן בוטלו הרכבות הראשונות בקו ירושלים האומה-נתב"ג בשני הכיוונים. מהרכבת נמסר כי השירות בקו החל עם הרכבות של 7:30.

פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים לוותה בלא מעט תקלות משמעותיות. המשמעותית שבהן קרתה אתמול עת נתקעה רכבת עם 150 נוסעים במנהרה בדרך מנתב"ג לירושלים. מרכבת ישראל נמסר כי התגלתה תקלה בקטר הרכבת, קצת אחרי תחנת נתב"ג. קטר שהיה בכוננות יצא לכיוון הרכבת, התחבר אליה והחזיר אותה חזרה לתחנת נתב"ג.

יום קודם לכן בוטלו 22 רכבות בקו המהיר והחדש. בשעות הבוקר בוטלו שתי רכבות מירושלים לנתב"ג בשעות 07:00 ו-09:00, שגררו ביטולים של שתי רכבות בכיוון הנגדי של הקו. העיכובים הורגשו לאורך כל הבוקר, עד שברכבת החליטו לטפל בבעיית איתות שהייתה על הקו, החלטה שהובילה לביטולן של לא פחות מ-18 רכבות (תשע בכל כיוון) בין השעות 11:00-15:00.

לפני שבוע בוטלו עשר רכבות שהיו אמורות לנסוע בקו, בשני הכיוונים, בעקבות פיצוץ צינור מים באזור צומת דניאל ובית שמש שפגע בחוטי החשמל של הרכבת ועורר חשש לתאונה. מרכבת ישראל נמסר אז כי היא דאגה להיסעים עבור הנוסעים מנתב"ג לירושלים וכי הפנתה את הנוסעים שהגיעו לתחנת האומה-יצחק נבון בבירה להשתמש בתחבורה הציבורית.