סיפורו המפעים של המשגיח

הילד הקטן במעלית שגרם לעו"ד יעקב וינרוט לפרוץ בבכי

פגישה בין פרקליט הצמרת הרב יעקב וינרוט ז"ל, לחברו מהישיבה, הגאון רבי זאב גצל, משגיח ישיבת איתרי - הנחשפת כעת לראשונה - הביאה את וינרוט לחשוף מעט מחמלתו והתמודדותו (דיין האמת)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ד"ר הרב יעקב וינרוט ז"ל (צילום: פלאש 90)

פרקליט הצמרת, ד"ר הרב יעקב וינרוט ז"ל, נפטר הלילה (שלישי) לבית עולמו והוא בן 71, זאת לאחר מספר שנים של מאבק במחלת הסרטן. כעת, "כיכר השבת" חושף התבטאות של המנוח ז"ל וחמלתו כלפי הזולת, המלמדת על אישיותו יוצאת הדופן.

עו"ד וינרוט למד, כידוע, בישיבת 'הישוב החדש', יחד עמו למדו בישיבה כמה תלמידי חכמים ידועים, כמו הגאון הצדיק רבי זאב גצל, משגיח ישיבת איתרי; ראש ישיבת אור ישראל הגר"י רוזן, והגר"צ וובר מרבני שארית ישראל.

לפני כמה שנים התגבשו כל הלומדים באותו השיעור למפגש מיוחד בהשתתפות עו"ד יעקב וינרוט ז"ל שפינה מזמנו כדי לפגוש את חבריו לספסל הלימודים.

לידי "כיכר השבת" הגיע סיפור מרתק שסיפר המשגיח, רבי זאב גצל, שלמד עם עו"ד וינרוט ז"ל באותו השיעור גם בישוב החדש וגם בישיבת פוניבז'. מתברר, כי למרות שנפרדו דרכיהם, כאשר וינרוט בחר בעולם המשפט והמשגיח בעולם המחשבה והמוסר, המשגיח שמר על קשר עם וינרוט.

כאשר המשגיח חלה במחלת פרקינסון, התקשר אליו עו"ד וינרוט ושאל את המשגיח במה יוכל לעזור, המשגיח השיב כי אין לו צורך בעזרה אישית אולם ישנה בת סמינר שהם מקרבים לחיק מחצבתה ולא מצליחים להכניס אותה ללמוד בסמינר בירושלים, וינרוט עזב הכל ונסע לירושלים והבת נכנסה לסמינר בה היתה חפצה ללמוד.

לפני כשנה יצא המשגיח הרב גצל למשרדו של וינרוט, הסמוך לבית החולים איכילוב, הוא ביקש לשבת עם וינרוט לפגישה. וינרוט פינה מיד את הפגישות החשובות וישב לשיחה עם המשגיח.

במהלך הפגישה, פנה המשגיח לעו"ד וינרוט ואמר: "באתי כדי שנעשה חשבון נפש ביחד, אני חולה מאוד, ואתה חולה מאוד, הבן שלי חולה מאוד והכלה שלך חולה מאוד. אולי זהו סימן משמים?".

עו"ד וינרוט הרים את עיניו והשיב: "אנחנו לא יודעים חשבונות שמים".

המשגיח השיב: "שאלתי את אותה שאלה את ר' שמואל זצ"ל, והשיב לי את אותה התשובה בדיוק".

בשלב הזה סיפר עו"ד וינרוט סיפור מפעים: "באחד הביקורים שלי בבית חולים, ראה אותי הרופא נכנס לבדיקות כאשר אני שטוף דמעות. שאל הרופא: 'מה קרה לך? אתה בוכה?', אמרתי לו: 'אני לא בוכה על עצמי, אני בוכה כי במעלית עמד לצידי ילד קטן שנמצא בדרכו לטיפול קשה כל כך במחלה האיומה הזו".

המשגיח פרץ בבכי סוער ועו"ד וינרוט קם וחיבק אותו.

לסיום המפגש האחרון בין השניים, אמר וינרוט: "אני בימים אלו ממשיך לעבוד, נלחמתי ואלחם. ומידי ערב אני לומד בספר איוב ומתעודד".

הלוויתו של ד"ר הרב יעקב וינרוט ז"ל, תצא היום בשעה 18:15 בבית העלמין בנתניה. התכנסות והספדים יתקיימו בביתו ברחוב יונה 23 רמת גן בשעה 16:15.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר