"צריכים לחזור לאחדות"

רבנים בבאר שבע: הטיל - אות משמים להפסיק המחלוקות

פגיעת רקטת הגראד המשודרגת בבית מגורים בבאר שבע, עוררה אימה בקרב התושבים. רבנים בעיר ששוחחו עם "כיכר השבת" רואים בכך אות מהשמים להפסיק את המחלוקות הרבות בעיר (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב טריקי וההרס בבאר שבע (צילום: באדיבות המצלם, יונתן זינדל - פלאש 90)

לפנות בוקר (רביעי) התעוררו תושבי באר שבע בבהלה למשמע אזעקת צבע אדום, כעבור כדקה נשמע פיצוץ עז והתברר כי רקטת גראד משודרגת פגעה ישירות בבית מגורים בעיר. בחסדי שמים, בני המשפחה שהו בממ"ד ונפצעו באורח קל.

הרב הגאון רבי אברהם טריקי, אחד מרבני העיר באר שבע, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אסור לי להתערב בבחירות, אבל אני חושב שהטיל שנפל הבוקר בבאר שבע הוא אות חזק משמים, להפסיק מיד את המחלוקת בעיר".

רגע פגיעת הטיל בבית (צילום: מתוך ynet)

"כל אחד לצערי הרב רוצה להיות ראש, ורצוף כוונות טובות, אבל מעולם לא היה בבאר שבע כל כך הרבה מחלוקת, מפלגות, רכילות ולשון הרע", אומר הרב, "צריכים מיד להביא לאחדות, לחזור לאחדות".

הרב אליעזר מנגשה, רב הקהילה האתיופית בעיר, אומר ל"כיכר השבת" כי "יש להתחזק בשמירת התורה ולימוד התורה, רק תורה. כמובן יש להתחזק בהכל, אבל כתוב בגמרא 'בין בעידנא דעסיק בה, בין בעידנא דלא עסיק בה - מגנא ומצלא'".

רב שכונת ט', הרב הגאון רבי ישראל חדאד, אומר ל"כיכר השבת" כי "יש להתחזק באהבת חינם. לקראת הבחירות אנחנו מקבלים איתותים לשמור על כבודו של האחר".

"בנוסף", מוסיף הרב חדאד, "'כי אשמרה שבת א-ל ישמרני אות היא לעולמי עד בינו וביני', להוסיף בשמירת שבת ולהתחזק בזה מאוד".

חיסול חוליית מחבלים ששיגרה רקטה (צילום: דובר צה"ל)

הרקטה לבאר שבע שוגרה בשעה 3:39 לפנות בוקר. בשל גודלה ועוצמתה של הרקטה, נגרם נזק כבד לבית והוא בסכנת קריסה. שישה בני אדם לקו בחרדה, בהם אם ושלושת ילדיה שהיו בבית שנפגע. רקטה נוספת ששוגרה מרצועת עזה נפלה מול חופי אחת מערי המרכז.

בעקבות הירי בוטלו הלימודים במערכת החינוך בבאר שבע וביישובי עוטף עזה. שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום הדיג ברצועת עזה לשלושה מיילים.

בתגובה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל למעלה מ-20 מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. במוקד התקיפה מנהרת טרור התקפית של חמאס באזור חאן יונס שחצתה לשטח ישראל, וכן פיר עורפי של המנהרה. המנהרה הייתה במעקב צה"ל מזה תקופה.

בלש המשטרה משחזר את חילוץ המשפחה (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן נתקפו מתחמים לחפירת מנהרות טרור התקפיות בזיתון ובחאן יונס ופיר מנהרת טרור ימית במרחב החוף בחאן יונס, מפעל לייצור רכיבים ולוחות בטון לבניית מנהרות וכן מפעל ייצור אמצעי לחימה אוויריים ברפיח ובתל אלהוא, מתחם צבאי של הכוח הימי בחאן יונס וכן יעדי טרור במספר מתחמים צבאיים ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה ורקטות.

"נכנסנו לתוך הבית, זיהינו שם שלושה ילדים ואמא - מבוהלים, פוחדים", כך שחזר רס"מ אלעד כהן, ראש צוות הבלשים שחילצו את יושבי הבית בבאר שבע שנפגע הלילה (רביעי) מפגיעה ישירה של רקטת גראד שנורתה מעזה, זאת לאחר שזיהו פטריית עשן ומיהרו להגיע לזירה.

הבלש מספר, כי "בשעה רבע לארבע הגענו למקום, אני והצוות שלי, ועוד צוותים נוספים של בילוש הגיעו ראשונים לזירה, כמו שאתם רואים יש פה הרס גדול, הבנו שיש לכודים בתוך הבית. נכנסנו לתוך הבית, זיהינו שם שלושה ילדים ואמא - מבוהלים, פוחדים, כל הבית קרס עליהם, עזרנו להם לצאת בחוץ וזימנו כוחות נוספים מקצועיים, חבלה ואמבולנסים".

ששת הנפגעים שפונו לפנות בוקר לביה"ח סורוקה בעקבות נפילת הגראד בבאר שבע, שוחררו לאחר שקיבלו טיפול רפואי במיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר