הבחירות בבני ברק

נאמן ביתו של הגר"ש כהן חושף: כך נפל ההסכם עם 'יחד'

המו"מ עם 'יחד', הדרישה לראש עיר ספרדי, הציפיות להגיע לשמונה מנדטים, הקנסות ודוחות החניה של ראש העיר זייברט וסערת ההקצאות • נאמן ביתו של הגר"ש כהן באולפן 'כיכר השבת' (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פחות משבועיים לבחירות לרשויות המקומיות, חבר מועצת עיריית בני ברק, ונאמן ביתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, גדליהו בן שמעון, חושף בראיון באולפן 'כיכר השבת' כי בהוראת נשיא המועצת הוא ניהל מו"מ עם מפלגת 'יחד' בעיר, הגיע להסכמות והצדדים החליפו טיוטות, אך ברגע האחרון - בכסא רחמים דרשו להכניס להסכם גם את המפלגה הארצית וההסכם התפוצץ.

כותרות הראיון

הציפיות:

"בבחירות האחרונות קיבלנו שישה מנדטים, כמעט 7. בבחירות הקרובות אני מקווה שנפתיע ונגיע ל-8 עד 9 מנדטים".

"משום מה אנשים בבני ברק חושבים שהמוניציפלי פחות חשוב. כנראה חלק מהם כבר מסודר, יש להם בנים בישיבות ליטאיות, הם מעדיפים לעשות 'על האש' באותו יום".

"אני נמצא בתקופה האחרונה אצל מרן חכם שלום כהן, ורואה אצלו דאגה אמיתית. לוקחים את המנהיגות של הרב עובדיה ומעמידים אותם במבחן".

ראש עיר ספרדי:

"בני ברק אמנם לא נמצאת בנושא של חילולי השבת, אך כשיש כמות גדולה של מנדטים מאחוריך, הדברים נעשים יותר מהר. בבני ברק יש שליש ספרדים ואולי אפילו יותר. ראשות עיר של ספרדי, תלויה במצביעים. מה שהיה עד היום לא יהיה יותר. הרב אריה דרעי נכנס לעובי הקורה, אני לא יודע מה הוא סגר עם רובינשטיין, אבל מה שנקבל, נקבל כשותפים לדרך, לא כעני בפתח. הוא כבר הצליח להשיג לראשונה שני סגנים ספרדים".

קנסות החנייה:

"אני לא מחלק ציונים, ולא רוצה להיכנס לרכילויות. זייברט משלם את כל הקנסות שהוא מקבל, ועומד לנגד עיניו לפתור את הפקקים. בני ברק היא שטח של 7,000 דונם עם מעל 200,000 תושבים, בלי תחנה מרכזית. כל העיר תחנה מרכזית גדולה".

הקצאות:

"לא הייתה אפליה של הציבור הספרדי בהקצאות. חד משמעי לא. הייתה אפשרות לעשות את זה בצורה טיפה יותר מחושבת, היו טעויות, 'טעויות לשם שמים' אני קורא לזה. הספרדים קיבלו כשליש מההקצאות. למעלה מ-60 מוסדות ספרדיים קיבלו הקצאה, זה משהו שלא היה אף פעם".

"הרב דניאל זר טען שלא שמעו אותו מספיק, יש לו צרכים שלא באו לידי ביטוי. זכיתי להיות ממובילי השלום, להחזיר אותם חזרה הביתה. הסיפור של הרב זר מאחורינו, ולא ניפגש אתו שוב לאחר הבחירות. הפוך, אנחנו נגדיל את הכוח ויהיה לנו יותר כוח לעזור לו".

כסא רחמים:

"אני לא רוצה להתייחס לתפאורה מסביב. אני נשלחתי על ידי נשיא מועצת חכמי התורה בנושא כסא רחמים, ובעניין כבודו של הרב מאזוז. ביום האזכרה של אבי ז"ל טסתי לפגישה עם הרב צמח מאזוז ובנו.

"הגענו לנוסחאות ברורות, אנחנו יודעים את כבודו של הרב מאזוז. הגענו להבנות שהם מקבלים שני נציגים. לצערי, יום למחרת נחשף באחד האתרים דרישות, רצו שהנושא המפלגתי הארצי יהיה באנלוגיה עם המקומי. אמרתי להם בצורה מפורשת, אם הולכים לאחדות זה לא מתאים שעוד חודשיים נתקוטט בכנסת".

קמפיין הצעירים:

"יש הרבה מאד צעירים, לאו דווקא מודרניים, גם נוער מתמודד. בהזדמנות זו אני מספר שאני הולך לטפל בנקודה של הנוער המתמודד, לא נתנו לו ביטוי ויחס, והסרטונים האלו פונים אליהם".

אלי דדון:

"אף אחד לא העלה טענה נגד איש. אני לא יכול להיות אחראי על שמועות של אנשים אחרים. ההפך הוא הנכון".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר