ביום ראשון

השר חיים כץ זומן שימוע לפני הגשת כתב אישום

השר חיים כץ זומן לשימוע שייערך ביום ראשון הקרוב, זאת לפני הגשת כתב אישום נגדו בחשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יערוך ביום ראשון שימוע לשר חיים כץ, זאת לפני הגשת כתב האישום נגדו בגין עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

השר כץ הגיב היום (חמישי) להודעה בדבר השימוע ואמר, כי הוא "בטוח שאחרי הליך השימוע, התיק ההזוי הזה ייגנז כי אין בו שום דבר עובדתי או משפטי".

כזכור, לפני כחצי שנה הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) לשר כץ על הצעד הצפוי. החלטה זו התקבלה על יסוד המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן, והמלצת פרקליטת המחוז, ליאת בן ארי שווקי.

המשטרה טוענת שכץ פעל למינוי יו"ר דירקטוריון והתערב בעניינים פנימיים הקשורים להתארגנות העובדים בתעשייה האווירית.

במקביל, הודיעה הפרקליטות לאיש שוק ההון, מרדכי (מוטי) בן ארי, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע, בגין עבירות דומות, וכן בגין עבירות של שימוש במידע פנים. לדברי הפרקליטות, בן ארי שנחשב למומחה בניהול תיקי השקעות, הורה לשר כץ כיצד לנהל את תיק ההשקעות שלו בתדירות גבוהה, עד כדי שהתיק נוהל בפועל על ידו.

על פי החשד, הדבר נעשה ללא כל תמורה כספית מהשר, בניגוד למקובל וללא הסדרה פורמלית של יחסיהם כנדרש בחוק. במסגרת הקשר בין השניים, המליץ בן ארי לכץ באחת ההזדמנויות לרכוש ניירות ערך של חברות בת של אקוויטל, חברת החזקות ציבורית דומיננטית במשק, תוך ניצול של מידע פנימי על התפתחויות עתידיות שגילה עליהן מתוקף תפקידו בחברה.

בפרקליטות ציינו, כי השר כץ ובן ארי ביצעו עסקאות מתואמות בהיקפים ניכרים במסגרת המסחר בבורסה, באופן שהיה בו כדי להניב לשר כץ תועלת כלכלית רבה.

חוקרי מחלקת מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך טענו, כי בתמורה לטובות ההנאה הפעיל כץ את כוחו וסמכויותיו כאיש ציבור כדי לסייע ולקדם את ענייניו של בן ארי. בין היתר נענה השר לבקשותיו של איש שוק ההון ופעל להעברת הצעת חוק יעילה כלכלית עבור בן ארי ואקוויטל.

"השר כץ ניהל דיונים אודות הצעת החוק, שאותה יזם וניסח בן ארי בעצמו, בוועדת העבודה והרווחה שבראשותו, והזמין אותו לוועדה בתור המומחה היחיד לנושא", אמרו בפרקליטות.

"הדבר נעשה תוך שהוא מסתיר את מערכת היחסים האישית והעסקית עם בן ארי והציג אותו כמומחה ללא אינטרס, על אף האינטרס העסקי הניכר בקידום ההצעה. כל זאת עשה השר כץ תוך שהוא נוהג במשוא פנים ופועל בניגוד עניינים בין תפקידיו הציבוריים לבין האינטרסים הפרטיים שלו", טוענים בפרקליטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר