חשיפה

התמורה לתמיכה ש"ס ביהב; מינוי רב ספרדי לחיפה

הערב נסגרו הקצוות האחרונים במשא ומתן בין ש"ס לבין יונה יהב לקראת תמיכת הראשונה בו בבחירות הקרובות • הפירות שתניב ש"ס: שליטה במועצה הדתית ומינוי רב בתיאום (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בחשוון תשע"ט | 18.10.18
דרעי ויהב, בחודש שעבר (באדיבות המצלם)

חשיפה: ראש עיריית חיפה יונה יהב התקדם הערב (חמישי) לקראת הסכמה לדרישות ש"ס במשא ומתן על תמיכת המפלגה בו לקדנציה נוספת, בבחירות הקרובות.

בעיר הצפונית נערכה הערב פגישה תכליתית, בה נטלו חלק צוותים מטעם מפלגת ש"ס מזה ומטעם מטהו ומקורביו של יהב מזה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי יהב התחייב לש"ס להביא להסדרת מצוקת הילדים הספרדים בבית הספר 'נתיבות משה' בקרית שמואל. מה שלטענת נציג דגל התורה יצר את המלחמה בינו לבין ראש העיר.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בחודש האחרון ש"ס הצליחה להגיע להבנה עם יונה יהב לגבי מצוקת הילדים הללו, ולטענתה כשהבנות אלו הוצגו על ידה לאנשי דגל התורה, אך אלו בחרו לא לקבל אותן ולהמשיך במאבק האישי בראש העיר. בשל כך החליטו בש"ס להמשיך בנפרד מ'דגל' את המגעים מול יהב, עד לתמיכה בו בבחירות.

התקדמות זו מול יהב, של ש"ס השותפה עם 'דגל' בשאר הערים, מהווה מכה שניה שסופגת היום הסיעה הליטאית בעיר, לאחר שכזכור בבוקר בית המשפט המחוזי פסל את עינת קליש רותם הנתמכת על ידי התנועה הליטאית.

כמו כן, במרכז המו"מ עומדים הסוגיות הקשורות למועצה הדתית ולרבנות העיר, כשש"ס צפויה לקבל את השליטה במועצה, מה שלדבריהם חשוב בהשפעה על חיי הדת בעיר, כפי שהיא נוהגת ברחבי הארץ.

באשר לרבנות העיר: מאז פטירתו של רבה הספרדי של חיפה הגאון רבי שלמה שלוש זצ"ל עברו כבר ארבע שנים, וטרם התיישב רב אחר על כסאו. עובדה זו מצטרפת לכיסא הריק של הרב האשכנזי מאז פטירתו של הגאון רבי שאר ישוב כהן זצ"ל.

אחת הסיבות שלא מונה עדיין רב לעיר, היא משום שיונה יהב היה מעוניין במינוי של הרב ד"ר דניאל הרשקוביץ לתפקיד, אך זה כזכור מונה לאחרונה לנציב שירות המדינה.

יהב אצל הראשון לציון (באדיבות המצלם)

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בחודש שעבר נפגש יהב עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, וזכה לכבוד ולהקדשה אישית. במהלך הפגישה שמע יהב מהגר"י יוסף, כי "חיפה היא עיר גדולה, ולכן צריך בה שני רבנים - אחד אשכנזי ואחד ספרדי".

ל"כיכר השבת" נודע, כי כעת, במסגרת המגעים המתקדמים, צפוי יהב להסכים למנות את השניים, כאשר ההליך יהיה בהסכמה ובתיאום עם ש"ס, השולטת במשרד לענייני דת.

יודגש, כי בניגוד לעבר ש"ס אינה יכולה לקדם בחירת רבני ערים ללא תיאום עם ראש העיר, כשגם הוא לא יכול למנות ללא תיאום עם משרד הדתות.

ברמה הפרסונלית, צפויה ש"ס לקבל את תפקיד סגן ראש העיר, בשכר, עבור נציגה המקומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר