לאחר הכינוס בגור

המודיע והמבשר: החזו"א רצה מועמד חרדי

לאחר כינוס האחדות בגור לתמיכה במועמד יוסי דייטש, ביומנים החסידיים מתאמים מתקפה משולבת ומצביעים על דעתו של החזון איש בנושא התמיכה במועמד חרדי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
החזון איש והמועמד החרדי דאז (צילום: ארכיון)

לאחר שיתוף הפעולה המפתיע בכנס התמיכה של גור במועמד יוסי דייטש, שני היומונים "המבשר" ו"המודיע" פרסמו הבוקר (שישי) באופן חריג כתבה מתואמת עם קריאת החזון איש לתמיכה בנציג חרדי לראשות עיריית בני ברק.

הכתבה כוללת פרטים חדשים על מאבק שהוביל מרן החזון איש בבחירות שנערכו בבחירות הראשונות לראשות העיר בני ברק, בי"ב אלול תרצ"ט, להצבת מועמד חרדי לראשות מועצת בני ברק, חרף כהונתו של מועמד "המזרחי".

המהלך אותו הוביל החזון איש כוון במטרה להחליף מועמד של "המזרחי", יעקב פרבשטיין במועמד אגודת ישראל יצחק גרשטנקורן. עקב פרבשטיין מונה באותה תקופה בהצנחה ע"י מושל המחוז הבריטי, יחד עם עוד 11 חברי מועצה, למרות שיו"ר ועד המושבה ומי שהיה מוסכם על התושבים היה גרשטנקורן.

לאחר השתדלויות רבות מושל המחוז הסכים לקיום בחירות חופשיות בעיר, שבהם לחם החזון איש להדחת מועמד המזרחי הרב פרבשטיין והחלפתו במועמד החרדי הרב גרשטנקורן.

"יש לציין" נכתב בכתבה. "כי יו"ר המועצה ר' יעקב פרבשטיין השתייך אמנם לחוגי המזרחי ואף היה מוקיר ומכבד תורה ולומדיה, ואפילו היה מבאי ביתו של החזון איש.... גם אישיות כזאת לא סיפקה את מרן זי"ע להניח בידה את ניהול העיר, וברוב אונים ועוצמה הפעיל את כל מי שהיה ביכולתו לרתום להגדלת הייצוג החרדי והשבת העיר להנהגה חרדית בידי הרה"ח ר' יצחק גרשטנקורן ז"ל".

בנוסף מביאים בכתבה, שכוללת מסמכים היסטוריים, את העתידה שהוגשה לבית המשפט המחוזי נגד פסילת תלמידי ישיבה בעיר מהצבעה לבחירות למועצה, ואת תמיכתו המיוחדת דווקא באגודת ישראל, למרות שבמירוץ התמודדו עוד שני מפלגות חרדיות, כאשר אף הוסיף למודעת התמיכה תוספת חיזוק בכתב יד קודשו.

כזכור, מועצת גדולי התורה של דגל התורה הכריעה השבוע לתמוך דווקא במועמד משה ליאון על פני המועמד החרדי דייטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר