בכיר רבני 'דגל' בי-ם

הגר"ב סולובייצ'יק: לא מבין למה אנחנו לא תומכים בדייטש

הרב סולובייצ'יק, בכיר רבני 'דגל' בי-ם, נשמע אומר לאחרונה: 'למה לא תומכים בראש עיר חרדי? לא כל דבר אני מבין', כשהוא מכוין לתמיכת התנועה הליטאית במשה ליאון ולא ביוסי דייטש (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק (צילום: אלי קובין)

אמירה דרמטית: הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, מרבני דגל התורה בירושלים, גילה את אשר על לבו בכינוס בחירות, באשר להוראת מועצת גדולי התורה של התנועה לתמוך במועמדותו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים.

בהתכנסות, שנערכה השבוע בשכונת רוממה בבירה, בביתו של הגאון רבי ישראל גנס, מרבני השכונה, עלה מדברי הגר"ב סולובייציק, כי הוא נשאל ככל הנראה לא מעט על פשר התמיכה בליאון, ולא במועמד החרדי יוסי דייטש.

וכך אמר בין היתר הרב, הנחשב לאחד מקובעי המהלכים כיום בדגל התורה: "אני מבין שיש אנשים שלא מבינים בדיוק את המהלכים; כל מיני שאלות... למה לא תומכים בראש עיר חרדי; קשה לי להיכנס לכל הפרטים"...

"הרב (הגר"י גנס. א.ר) אמר שאני יסביר, אבל אני לא יסביר. לא כל דבר אני יודע, לא כל דבר אני מבין", נשמע הגר"ב סולובייצ'יק אומר בבירור, בתוך דבריו בכינוס הפנימי.

מדובר כמובן באמירה בעלת משמעות, המלמדת על ''מאחורי הקלעים': הרב סולובייצ'יק נחשב לדמות הבכירה ביותר ב'דגל' בירושלים, ומי שקיבל את ההחלטה לתמוך בליאון ולא בדייטש - כך מתברר - עשה זאת בניגוד לדעתו.

יוסי דייטש ומשה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יצוין, כי הרב הדגיש בהמשך דבריו כי נאמנה עליו החלטת ההנהגה הרוחנית של דגל התורה, גם באשר למועמדות לראשות העיר.

עדיין לא ברור לאן האמירה הדרמטית המדווחת כאן תגלגל את מערכת הבחירות בירושלים, ימים ספורים לאחר התכנסות מועצת גדולי התורה של דגל התורה בבני ברק, שכזכור הודיעה רשמית ופומבית, בפעם הראשונה, כי תמיכת אנשיה בירושלים תינתן למשה ליאון, ולא ליוסי דייטש.

מדובר ברוח גבית מאוד חזקה ליוסי דייטש, שלא מעט מרפסות בירושלים כבר נושאות את שמו לצד שלטי 'דת' (דגל התורה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר