המחלוקת לשיא חדש

הנאום החריף של ליצמן בחיפה: יהב - צודק; גפני - חצוף

מיכי אלפר נלחם בנו; יונה יהב צדק, גם אני לא הייתי נותן לאפלר סגנות; ברוב חוצפתו גפני מבקש כל מיני מקומות • הנאום המלא והחריף של יעקב ליצמן בחיפה - נגד 'דגל' ובעד יונה יהב • צפו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע בשבוע שעבר לעיר חיפה, שם 'אגודת ישראל' מתמודד לבד ברשימה עצמאית ותומכת לראשות העיר חיפה ביונה יהב, זאת בניגוד לדגל התורה שמתנגדים בחריפות ליהב, בסכסוך מתמשך, בין היתר על תפקיד הסגנות לחבר המועצה מיכי אלפר.

ליצמן שהגיע לכינוס בחירות בעיר - יומיים אחרי גפני, בחר לתקוף בצורה ישירה את 'דגל התורה'. "כיכר השבת" מגיש את הנאום המלא.

"תכננתי את הבחירות הללו שיהיו כמו סבא שמגיע לחתונה, לובש שטריימל או ספודיק ומגיע, לא חשבתי שנצטרך לראות את המצב כמו שהוא היום. לצערינו עשו פילוג, בניגוד למה שאתם חושבים אני יספר, וגם ידבר על חיפה. בברכת הרבי שליט"א שקרא לר' פסח מורגנשטרן ואמר לו תוך יומיים להקים בית ספר פה, בזכותו של ראש עיריית חיפה קיבלנו כאן מקום לבית יעקב, לפני שהיה לנו בית ספר, אפילו רישיון לבית ספר לא היה לנו. ומי נלחם בנו? מיכי אלפר! וכל זה כאשר משרד החינוך היה בידי לפיד בניגוד לכל הסיכויים, מי נלחם בנו? ומי עזר לנו? הכרת הטוב.

"אתם לא עשיתם כלום לבית ספר, עם כל הכבוד, כולם לא האמינו לי שנקבל את הבית יעקב ויהיו משכורות, לא האמינו. עבדתי קשה. ובזכות הברכה של הרבי קיבלנו הכל. עובדה שקיבלנו, השם עזר, ויש מישהו כאן שחושב לתת את הקול לאיזה אישה, שבתוך הרשימה שלה יש את העורך דין שהגיש את הבג"צ נגד הקצאה לחיידר, מישהו מעלה זאת על הדעת, מרצ? ויש פודלים כאן שמסתובבים ואומרים לעשות את זה? זה אנשים משוגעים!

"ואני אומר את זה מתוך כאב, יש לי את הבג"צ שמספר 6 ברשימה שלה הגיש, והולכים עוד להצביע לה.

"נכון יש פה ושם טענות על יהב, על איזה ראש עיר אין טענות? יש גבול לחוצפה גם, יש פודלים שיושבים אולי גם כאן עכשיו אפילו שעושים כל מיני פרופוגנדות לא להצביע ליונה יהב. אני אומר לכם רבותי, אני השליח ציבור שהרבי הטיל עלי, אז רבותי מצביעים יונה יהב שלא יהיה לכם שום צל של ספק, יש הכרת הטוב! גם אם הוא לא יזכה, חוץ מזה שהוא הולך לזכות".

"החלק השני הוא אריה בליטנטל, זה דווקא עבודה קלה איך אפשר לא להצביע לבליטנטל?", הקהל מוחא כפיים וליצמן ממשיך:

"יונה יהב לא רצה לתת למיכי אלפר סגנות, את הסיבות אני יודע ואני לא רוצה לפרט, הוא צדק! גם אני לא הייתי נותן למיכי אפלר סגנות, באתי לגפני רציתי לפתור את הבעיה, הצעתי לגפני שתי הצעות או שאנחנו ניקח את הסגנות קדנציה שלימה וקדנציה הבאה הם יקחו סגנות כל הקדנציה, או שגם אריה בליטנטל וגם מיכי אלפר יתפטרו ושני נציגים אחרים יכנסו ואז ניתן את הסגנות למישהו מדגל התורה, זיסמן או מישהו. הוא היה בהלם מההצעה. למחרת בא אלי, לא - מיכי אלפר! אמרתי לו לי אין בעיה לך תסתדר עם יונה יהב. אתם יודעים שאריה בליטנטל התפטר ביום חצי הקדנציה ולא יום אחד אחרי, וחצי קדנציה לא היה סגן - הוא לא קיבל משכורת. בעברית זה נקרא מידת סדום, זה נהנה וזה לא חסר, בכל זאת אנחנו לא עשינו את הפילוג".

בשלב זה עבר ליצמן לדבר על הפילוג הכללי בכל הארץ והעימות עם דגל התורה: "הפני מנחם והרב שך סיכמו שישים ארבעים אחרי שגפני נכנס בזכות גור. היה חסר קולות באיזה קלפי, לנו היה מגיע יותר משישים אבל וויתרנו. אומר גפני לפני כמה ימים שבכוונה הרב שך שלח את לופליאנסקי לחתום על השישים ארבעים כי הוא סירב ללכת, שמעתם פעם על אחד שהרבה שלו אומר לו ללכת והוא מסרב ללכת? זה לא חוצפה? לא לשמוע לגדולי התורה?

"הוא רוצה כרגע להתקדם, לא מתאים להם מה שקורה ברשימות כאלו. הם החליטו לעשות פילוג, הם החליטו לספור את הקולות, אגב ברוב חוצפתו, גפני מבקש בתל אביב כל מיני מקומות, יש לו אחד שם? לכן המאבק כאן זה שתי מאבקים. של חיפה ושל כל הארץ בתוך יהדות התורה וזה יכול להיות חמור פי שתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר