יו"ר ש"ס בת"א

נתן אלנתן עולה להתקפה: גור דואגים רק לעצמם - לא לכלל החרדים

מכנה את נציג אגו"י 'פודל' של חולדאי, מאשים אותו כי לא פעל למען השבת, מעריך שנציג 'יחד' לא יכנס למועצת העיר ומאמין שיש סיכוי לראש עיר חרדי בת"א • יו"ר ש"ס בעיר נתן אלנתן בראיון (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

9 ימים לבחירות לרשויות המקומיות: יו"ר ש"ס בתל אביב, נתן אלנתן, יוצא במתקפה חריפה נגד 'אגודת ישראל' בעירו, שלדבריו הפכו ל'פודלים' (כלבים צייתניים) של ראש העיר רון חולדאי, תוקף את הסיעה החסידית על כך שהיא דורשת מועמד חרדי בירושלים אך מסרבת לתמוך בו כמועמד חרדי בת"א, מעריך שנציג 'יחד' בעיר לא יצליח להיבחר למועצה ומאמין שלו עצמו יש סיכוי להיבחר לראשות העיר.

כותרות הראיון

• ראש עיר חרדי:

אם לא היה סיכוי, לא הייתי רץ לראשות העיר. לא משעמם לי, ואני לא מחפש גימיקים. כשהודעתי על מועמדותי, 6 מתוך 7 המועמדים לראשות העיר היו שייכים לשמאל הקיצוני. לא היה אף מועמד מסורתי למועצת העיר, למרות ש-40% מהעיר מסורתית.

נוסיף לכך את אחוז ההצבעה הנמוך מאד שיש בעיר, ואם אנחנו נביא את הציבור שלנו, יש לנו סיכוי להביא מהפך בעיר תל אביב.

• הסיעות החרדיות:

במשך 25 השנים האחרונות, תמיד ש"ס רצה לבד. בבחירות האחרונות היה ניסיון לעשות איחוד, מתוך מטרה להגדיל את הכוח. לפני האיחוד היינו 2-3 מנדטים, אך כשרצנו ביחד, הכוח שלנו היה קטן יותר, כי זה גרם לאנשים להיות שאננים ולא להצביע.

כשהתאחדנו, יהדות התורה והבית היהודי לא עבדו, לא הקימו מטה. אנחנו היינו היחידים שעבדנו קשה.

• ציפיות לבחירות 2018:

היום אנחנו עומדים על מנדט אחד. כל מה שנביא מעבר, זה הישג. היעד שלנו 3-4 מנדטים, כדי לתת אמירה חזקה שיש ציבור שדורש מסורת בעיר.

בשנת 2015 קיבלה ש"ס 10,500 קולות, בתקופה לא טובה של פיצול, והיו גם אנשים שלא הצביעו, בגלל המחלוקת.

בחמש השנים האחרונות אני הייתי הנציג היחיד שעבד. שני הנציגים האחרים לא היו. נציג אגודת ישראל היה חולה, לא הגיע. גם כשהוא היה סגן ראש העיר, הוא ישב בבית... הציבור שלו הגיע אלי, ואני עשיתי את העבודה הקשה.

אני לא מצפה מהקהל של אגודת ישראל, הציבור של גור, להצביע לי. אני מצפה מהציבור שלנו, שראה את העבודה שלנו, ללכת ולהצביע. עשינו מהפכות בעיר בשנים האחרונות.

• אלי ישי:

אני לא עושה את החשבונות האלו, מה יעשה אלי ישי או מישהו אחר. זה שאלי ישי בא ותפס טרמפ בהרבה מקומות בארץ, זה לא החשבונות שלנו. אנחנו לא ניקח ונכניס אנשים אחרים שהם אנשים בעייתיים.

בני בביוף נכנס כנציג ש"ס עוד לפני שהייתה סיעת יחד, ב-2008, ואחרי שנה-שנתיים הוא פרש מש"ס ועשה הרבה בלגן, ובסוף נזרק מש"ס. הוא אדם בעייתי, שרץ בבחירות האחרונות ונכשל, וכבר לא חשב לרוץ שוב. הוא בא וניצל את המומנטום.

אנחנו עושים את מה שטוב לנו. אנחנו רוצים אנשים טובים. הצגנו רשימה של אנשי עשייה, שעובדים ועושים. לא רק בשביל שההוא יצביע לי.

אם 'יחד' יביאו 2 מנדטים, זה יהיה הישג. הנציג שלהם בסך הכל יוכל לגרום שנפתלי לוברט ייכנס למועצה, וזו הייתה גם המטרה של אגו"י, וגם זה לא כל כך בטוח שיצליח - כי גם בתוך הבית היהודי יש פיצול מאוד גדול, וכן ברשימה סרוגה נוספת שמתחרה בבית היהודי. יש אנשים מהבית היהודי שמצביעים למפלגות חילוניות, כי הם לא רואים את הבית היהודי כבית שלהם.

• ליצמן:

אני חושב שהתנהגותו לא ראויה, ואנחנו רואים את זה בכל הארץ. נציגי אגו"י בתל אביב לא פועלים מתוך אינטרסים של היהדות. עם כל הכבוד, לא ראינו את הרב לוברט או הנציגים האחרים בשום מאבק בשנים האחרונות. אני ישבתי במאבקים, נלחמתי, קיבלתי דו"חות והלכתי לבית משפט בשביל השבת, בסוגיית הצופרים ועוד.

יותר מזה, יו"ר המועצה הדתית, שהוא נציג הבית היהודי, נלחם בי והוציא מכתבים נגדי. למעשה מדובר ב'פודלים' של ראש העיר, אני מדבר חד משמעית על נציגים של אגו"י.

לוברט עם חולדאי (צילום ארכיון: א"ב)

בירושלים קמו אגו"י ואמרו: צריך להצביע למועמד חרדי. ומה קורה בתל אביב? למה הם תומכים ברון חולדאי? באירועים שלהם הביאו את חולדאי ונתנו לו לדבר, ושיבחו אותו. איפה נשמע דבר כזה? רון חולדאי יותר חרדי ממני?!

אז עם כל הכבוד, הם דואגים לאינטרסים הצרים של גור. הם לא דואגים לאינטרסים של היהדות החרדית. יותר מזה. כשהגשנו התפטרות מהקואליציה בגלל השבת, התברר שהרב לוברט לא התפטר מתפקידו כסגן ראש עיר, ובמשך חודשיים המשיך לקבל משכורת כסגן, עד שמועצת העיר הדיחה אותו כי התפקיד הובטח למישהו אחר.

• דרום תל-אביב:

יש לנו ציבור מאד גדול בדרום, שמצביע ש"ס. אבל יש קבוצה, שמנוהלת ע"י קבוצה פוליטית - קבוצת דרום העיר, שהם עושים את כל הבלגן. לא מעניין אותם העובדות, שהשר דרעי פועל ועושה את הכל.

זה התעורר רק לאחרונה, ברגע שהתחלנו את מערכת הבחירות. זה לא מתוך אידיאל אמיתי. הם יודעים שהשר דרעי עושה את כל המאמצים, אבל מה לעשות שבג"צ עוצר את הכל?.

אני לא הולך להפגנות וצועק. אני עושה. אני עשיתי בשנים האחרונות מספר פעולות שעוזרות לתושבי דרום העיר. דאגתי לתמ"א 38 באותן שכונות. כל בניין חדש שנבנה, נכנסים אליו רק ישראלים. אני הובלתי מהלכים, העירייה משקיעה 50 מיליון ש"ח בשכונות האלו. אני נלחם בכל פאב שסודנים רוצים להקים, ולא נותן להם רישיונות. הפעולות האלו גורמים למספר שלהם לרדת לאט לאט בדרום העיר.

גורמים באגודת ישראל אומרים בתגובה: "החנויות שפתוחות בתל אביב בשבת הן באשמתו של שר הפנים אריה דרעי ובא כוחו בעיר – נתן אלנתן, בלבד. בניגוד לגדעון סער שבתקופת כהונתו כשר הפנים פסל את חוק המרכולים שהתיר פתיחת חנויות בשבת ולא חשש ממחאה חילונית נגדו, דרעי הפודל הראשי התמהמה במכוון מפסילת החוק, חיכה עד שיעבור התאריך האחרון ואז בא בגצ וקיבל את ההחלטה במקומו לדיראון עולם. כמובן שאז דרעי התעורר באיחור וניסה להציג מחזה שוא של אין אונים".

בחצי הקדנציה הקודמת, כשעבר במועצת העיר חוק העזר המתיר פתיחת חנויות בשבת, אלנתן, לא התפטר והחזיק בכסאו חזק חזק , זאת למרות שמועצת העיר אישרה את פתיחת המרכולים בשבת כי מה יותר חשוב לו לאלנתן הכסא או השבת???", תהו באגודת ישראל.

הם ציינו כי רק כאשר בג"צ הכשיר את החוק, והרב לוברט שימש כסגן ראש העיר מכוח הסכם רוטציה, ''נזכר'' אלנתן כי יש צורך דחוף לפרוש מהקואליציה. הרב לוברט ויתר מיידית על כסא סגן ראש העיר, הפסיד את משכורותו ונלחם את מלחמת השבת".

"באותו זמן, אלנתן, למרות מחזה השווא וההונאה שהציג בפני הרבנים והציבור כי כביכול פרש מהקואליציה, המשיך להחזיק בכל תפקידיו הקואליציונים הן כמשנה ליו''ר ועדת תכנון ובניה, הן כנציגו האישי של חולדאי בוועדה המחוזית והן כיו''ר ועדת הנכסים של עיריית תל אביב ונהנה מכל המנעמים כולל לשכה, עוזר אישי וכו' זאת כאשר הרב לוברט ויתר על משכורתו ולא החזיק בשום תפקיד קואליציוני ונלחם את מלחמת השבת", מאשימים באגודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר