פרסום ראשון

אגודת ישראל לדגל התורה: "בואו ונתאחד סביב יוסי דייטש"

אחרי שאגו"י הותקפה על ידי 'דגל' בשל חתימת הסכם העודפים בינה לבין סיעת 'מאוחדים' של אריה קינג ואלי ישי - מגיעה תגובתה הנחרצת, לצד קריאה פייסנית לגבי המועמדות לראשות העיר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יוסי דייטש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בעקבות חתימת הסכם העודפים בין אגודת ישראל בירושלים לבין מפלגת 'מאוחדים' של אריה קינג, המזוהה עם 'יחד' של אלי ישי והעומדת בנשיאות הגאון רבי מאיר מאזוז, מפרסם גורם בכיר בסיעה החסידית את גרסתם באשר להסכם זה ולהאשמות שהוטחו בהם בעקבותיו מכיוון דגל התורה.

לדבריו, בהודעה רשמית שפרסמה הסיעה, "בכל נושא בירושלים, הקשור לעמדת היהדות החרדית, אריה קינג ואנשיו עמדו כחומה בצורה יחד עמנו כדי לשמור על קדושת ירושלים. כך היה וכך גם יהיה בהמשך. נמשיך לעבוד כתף אל כתף עם הנציגים החרדים ברשימתו, ביניהם נכד מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל (יונתן יוסף, נציג 'מאוחדים'. י.כ)".

באשר להתנהלות הכללית, מוסיף אחר הצהרים הגורם הבכיר באגודת ישראל: "נוכח ניסיונות חוזרים ונשנים לטפול על התנועה הקדושה אגודת ישראל, את האשמה בחוסר האחדות בציבור החרדי, אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם: אגודת ישראל בירושלים ניהלה משא ומתן בעניין התמיכה ביוסי דייטש והמשך הריצה המשותפת של יהדות התורה, מול שני נציגים שמונו בידי ועדת הרבנים של דגל התורה, למשימה זו".

'נאום האחדות של דייטש ( (צילום: משה וינגרטן)

"השיחות בין הצדדים החלו כבר באמצע החורף שעבר, והתנהלו בעיקר במהלך חודשי הקיץ, והגיעו לשיא לאורך חודש אלול ועשרת ימי תשובה. בדיעבד, מתברר, המשא ומתן התנהל שלא ביושר, מתחילת הדרך. דווקא כעת, ההוכחות לכך הופכות ברורות וחזקות מתמיד וכדלהלן;

א. ביממה שלפני יום הכיפורים, ישבו הצדדים סביב שולחן אחד לדיון ומו"מ סופי והגיעו לסיכומים, כולל טיוטה מוסכמת על שני הצדדים. רק בצהרי ערב יום כיפור הגיעה ההודעה, בידי שליח טלפוני על ההחלטה שלא לתמוך בדייטש.

ב. לאגודת ישראל התברר כי בשעה שהתקיימה הישיבה בירושלים, בזמן שהתנהל המשא ומתן האחרון - היה זה שעות אחדות אחרי שכבר נחתם הסכם אחר בבני ברק על תמיכה בליאון. האם זו דרכה של תורה ויושרה, האם יכול מישהו לטעון כנגד, כעת, על התנהלות שאינה חפצת שלום מצד אגודת ישראל?!

ג. הצהרתו של ח"כ מקלב בראיון עיתונאי כי מתחילת הדרך דגל התורה לא התכוונה לתמוך ביוסי דייטש, והצהרות נוספות של גורמים בדגל התורה בימים האחרונים, מוכיחות שמתחילת הדרך פוליטיקאים בדגל התורה סימנו את המטרה; העיקר לא המועמד החרדי של אגודת ישראל - חושפות שכל הישיבות והשיחות הללו התנהלו שלא בהוגנות ולא כדרך בני תורה.

ד. חשוב לציין נקודה נוספת, המלמדת על הדרך הקלוקלת בה התנהל המו"מ, כאמור כעת מתברר כי מלכתחילה היה כולו בחוסר הוגנות. המחלוקת היחידה שעליה כביכול "פוצצה" ההיתכנות לריצה מאוחדת ברשימה, היתה על פרסום האות ג' בשילוט חוצות, לצד מועמד אחר לראשות העיר שאינו יוסי דייטש. כך הצהירו ואמרו נציגי דגל באופן פומבי מספר פעמים".

"נגלה כאן", ממשיך הגורם האגודאי בהודעתו, "כי ברגע האחרון הוצעה מטעם אגודת ישראל הצעה אחרונה גם לנקודה זו - לפיה, המגבלה על הפרסום תהיה עד לתאריך ה' בחשוון בלבד. גם להצעה זו סירבו בדגל התורה. לימים, שימו לב, מתברר כי גם סעיף זה נועד רק כדי להערים ולמנוע אפשרות של אחדות; בפועל, עד לתאריך י' בחשון, לא פירסמה דגל התורה, מודעה משותפת לרשימה בירושלים ולראשות העיר".

וכאן מוסיף הגורם מאגו"י: "אז על מה התפוצץ המו"מ? מדוע פוצלה היהדות החרדית אחרי שלושה עשורים מאוחדים? מדוע לא תומכת דגל התורה ביוסי דייטש לראשות העיר? האם ישנן סיבות אובייקטיביות לכך? יראה הציבור וישפוט - אין הסבר אמיתי".

"באגודת ישראל ממשיכים גם בשעה זו בגישה פייסנית ומאחדת, וקוראים לתנועת דגל התורה: בואו נתאחד כולנו סביב המועמד החרדי - היחיד בעל הסיכויים גם בשעה זו, לנצח בסיבוב ראשון. יחד נקדש שם שמיים, וננהל את העיר, בשותפות והוגנות מלאה, כרצון התושבים, באחדות שלום ואחווה", מסתיימת ההודעה הרשמית של אגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר