לקראת ההכרעה

המדינה לבג"צ: לדחות את העתירה, לא לאשר את פינדרוס

פרקליטות המדינה הגיבה לעתירת יצחק פינדורס המבקש מבג"צ לאפשר לו להתמודד על ראשות אלעד מאחר ואינו תושב העיר: "דין העתירה להידחות על הסף". מחר בבוקר: הדיון בבג"צ (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס (באדיבות המצלם)

פרקליטות המדינה הגיבה הערב (ראשון) לבג"צ והשיבה לעתירה של יצחק פינדרוס המבקש להפוך את החלטת בית המשפט המחוזי בלוד שקבע כי הוא אינו יכול להתמודד לראשות העיר אלעד. המדינה מבקשת משופטי בג"צ לדחות את העתירה על הסף.

בפתח תשובת המדינה נכתב: "המדינה טען כי בהתאם להלכה הפסוקה, דין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות בפסק דינו של בית משפט לעניינים מנהליים, מאחר ואינו נכנס בגדר אותם מקרים נדירים וחריגים המחייבים את התערבות בית המשפט הנכבד בפסק דינו הסופי של בית המשפט לעניינים מנהלתיים בעתירת בחירות".

לדברי המדינה: "פסק דינו של בית המשפט לעניינים מנהלתיים ניתן לאחר שקיים בחינה עובדתית, ובחן את מכלול נסיבות העניין אשר הובא לפניו ולאחר בחינה זו קבע כי העיר אלעד, שעל ראשותה מבקש העותר להתמודד אינה "מקום מגורו הקבוע" ולפיכך יש לפסול את מועמדותו".

עוד נאמר בתשובת המדינה לבג"צ כי: "ההלכה המשפטית בעניין 'מקום מגוריו הקבוע' של מועמד, שיצאה בין השאר מפי בית משפט זה, ברורה - ועל כן, מקרה זה אינו מעורר שאלה משפטית מיוחדת שטרם נדונה, אלא מדובר ביישום פרטני של ההלכה על רקע נסיבות עובדתיות כפי שנקבע על פי בית המשפט לעניינים מינהלתיים".

"דין העתירה להידחות על הסף, תוך חיוב העותרים בהוצאות" סיכמה עו"ד לירון הופפלד, סגנית במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

כזכור, בנימוקי פסילתו של פינדרוס, כתב בין היתר השופט אחיקם סטולר: "במקרה דנן, ברור כי מרכז חיים של המשיב היה ונשאר בירושלים, והוא שכר דירה באלעד כאשר הצהיר במפורש שאין לו כל כוונה להעתיק את משפחתו בתקופה הקרובה לאלעד, כך שברור שאין שום צפי לשינוי במרכז החיים של המשיב ומשפחתו".

"אשר על כן", קבע השופט, "ראיתי לקבל את העתירה ולקבוע שהמשיב אינו עומד בתנאי סעיף 7 (א) (3) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) תשכ"ה-1965, ולכן אינו זכאי להיכלל ברשימת מועמדים ולהיבחר כחבר מועצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר