ה'ראש' הבא של טלז סטון

רביץ: "ריגש אותי שרוזנטל רואה בי כממשיכו"

עם שוך הסערה בישוב שעל הרי יהודה, התיישב יצחק רביץ, מי שעתיד לרשת את מקומו של ראש המועצה אברהם רוזנטל, לראיון באולפן 'כיכר השבת', ודיבר על הכל • צפו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הישוב הקטן טלז סטון הצליח לאחרונה להסעיר את המערכת הפוליטית החרדית, במערכת הבחירות הנוכחית, כשהמחלוקת בו, בין אנשי ראש המועצה המכהן לבין תושבים שביקשו לרענן את תפקידו עם מועמד 'מבחוץ', איימה לפוצץ את האחדות והשלווה השגרתיים.

כעת, לאחר שהושג השלום ביישוב, מגיע המועמד לראשות המועצה יצחק רביץ, מי שאמור בעוד כעשרה חודשים לרשת את מקומו של ראש המועצה הוותיק אברהם רוזנטל, לראיון מקיף באולפן 'כיכר השבת'.

למה לא להשאיר את מה שהיה קיים? לשם מה צריך להצניח אדם מבחוץ?

"את הקריאה להתמודד בטלז סטון, קיבלתי מהתושבים. יום למחרת הפריימריז בביתר עילית, התחלתי לקבל פניות מטלז סטון להתמודד. תחילה לא עלה על הפרק לעזוב את ביתר, אבל ברגע שהפניות נהפכו לאינטנסיביות, ברמה של רבנים וראשי קהילות וגבאים, התחלתי לחשוב על העניין, והתייעצתי עם מי שצריך".

מנגד, היו בקשות של תושבים להשאיר את רוזנטל בתפקידו?

"בכל השלבים שדיברתי עליהם, אמרו לי שמדובר על כך שרוזנטל משיקוליו החליט להפסיק את תפקידו. זאת הייתה ההבנה, כך זה הוצג לי. כשנהיינו אחד מול השני, זה שיבוש שאני לא יודע לשים את האצבע, מה קרה פתאום".

לדברי רביץ, הגיע שלב בו הבין כי המחלוקת מאיימת על השלום של היישוב: "מאותו רגע בו הבנתי שרוזנטל שוב חזרה בתמונה, ידעתי שלא אפגע באדם כל כך יקר, שבנה את המקום הזה. ח"כ אורי מקלב נכנס לתמונה, כדי לראות איך פותרים את הבעיה בלי לפגוע באנשים. פתרנו את הענין, לשביעות רצון כולם. לא רציתי את הדבר הזה, היתה דרמה עד הדקה ה-90, אבל לי היה ברור שלא תהיה התמודדות ראש בראש".

אברהם רוזנטל (צילום: כיכר השבת)

באשר לעתיד, אומר רביץ: "אני אכהן כסגן וממלא מקום של רוזנטל. הוא יקבל את כל הגיבוי מחברי המועצה החדשים. כל הרשימה היא חדשה, והוא יקבל גיבוי מלא לעבודה שלו. ישבנו לעבוד ממשוכות. אם יש מי שחושבים - אין בינינו שום מתח ואמוציות. מתחילים דף חלק. הכרנו לאחרונה, והפכנו לחברים".

על השאלה מתי יסיים רוזנטל את תפקידו, השיב רביץ: "הוא אמר בראיונות שרוצה לסיים כמה פרויקטים. הוא מתכוון לפרוש. יש לו את התכניות שלו. מאוד ריגש אותי שהוא ראה בי את דור ההמשך שלו. הוא מסר את נפשו למען המקום הזה. אבי היישוב רואה בי כממשיכו? זה מחמיא לי. נעבוד לפי הכללים של החוק, ונמתין לראות איך את הדברים יתפתחו".

עוד הוסיף רביץ: "ברגע שהוא יפרוש, יהיו בחירות. יתכן שיקום עוד מועמד יש לי את תמיכת דגל התורה. כשיגיע העת, נקיים בחירות לפי החוק ולפי הכללים. אני לא רואה מישהו שירצה להתמודד; יש לי תמיכה רחבה מהתושבים".

לגבי ביתר עילית, והסכסוך החדש בין דגל התורה המקומית לבין ראש העיר מאיר רובינשטיין, אומר רביץ: "אנחנו חברים למעלה מ-20 שנה, ויש לי רק מילים טובות להגיד עליו. עבדנו יחד, והבאנו הישגים מדהימים לציבור הליטאי. הוא נענה לכל בקשה שלי ממנו. אין עניין להכניס את הבלגן עם 'שלומי אמונים' למה שקורה בביתר. מעולם לא רבנו, מעולם לא הרמנו את הקול אחד על השני. הכל באהבה ובהבנה. לא יודע אם יש סגן ראש עיר וראש עיר, שככה הסתדרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר