סערה בטבריה

הרבנים במחאה על הפגיעה במקובל: "הזהרו, אדם קדוש"

הבחירות בטבריה גררו דברים חריפים כלפי המקובל הרב קוק שלא תומך ברשימה החרדית. כעת, חמיו הגר"י זילברשטיין יוצא במכתב מחאה חריף אליו הצטרף מרן הגר"ח קנייבסקי. הסיפור המלא (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"י זילברשטיין (צילום: דוד זר, באדיבות המצלם)

פרסום ראשון ב"כיכר השבת": הבחירות המקומיות בעיר טבריה מעוררות סערה עצומה בעיר לאחר שהמקובל הצדיק רבי דב קוק מורה לחסידיו לתמוך במועמדותו של דודיק אזולאי, בעוד יתר הקהילות החרדיות בעיר תומכות ברשימה חרדית מאוחדת ובמועמדותו של יוסי בן דוד לראשות העיר.

כעת, יוצאים גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ח קנייבסקי במחאה על הפגיעה בכבודו של הרב קוק, זאת לאחר שבכנס של הסיעה המאוחדת, לש"ס ו'דגל התורה', נשמעו דברים חריפים כנגד ההנהגה של הרב קוק.

בעיתון "שבוע טברייני" אף פורסמו דבריו החריפים של הראב"ד הגאון הרב אברהם דב אוירבך כלשונם לכלל הציבור ואף הובהר בכתב ידו של הראב"ד שמבקש מפורשות לפרסם את הדברים.

בנוסף, לאחרונה רמזו אישים שונים בראיונות לתקשורת, כי הרב והרבנית קוק פועלים נגד דעתו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין, אביה של הרבנית קוק, וגורמים לו צער.

הדברים הללו גרמו לסערה בקרב תושבי טבריה ובעקבות כך כתב הגר"י זילברשטיין מכתב נדיר במעלת חתנו הגר"ד קוק - הנחשף כעת בפרסום ראשון ב"כיכר השבת".

"חתני הרב דוב קוק שליט"א, אדם קדוש מאוד, וגאון גדול בתורה, וכל מעשיו רק לשם שמים. והמבזה אותו, או מוציא עליו לעז, עתיד ח"ו לתת את הדין", כותב הרב זילברשטיין, "והזהרו בגחלתו שלא תכוו. והחולק כבוד להשי"ת וללומדיה, אשרי לו".

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אף הוא הצטרף וכתב: "בס"ד גם אני מכירו והדברים נכונים".

מחותנו של הגר"ד קוק הגר"י אפרתי העיר בשולי המכתב כי המכתב לא בא להכריע את הבחירות בעיר ומדבר רק על הפגיעה ברב קוק. "נצוויתי ממרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א להודיע כי המכתב דלעיל אינו בהקשר למערכת הבחירות הקרובה, אלא להזהיר על כבוד התורה ולומדיה", כותב הרב אפרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר