לאחר תיקונים

קו הרכבת החדש קיבל את אישור הכבאות

קו הרכבת מירושלים לנתב"ג קיבל את אישור שירות הכיבוי להמשיך לפעול למשך שנה לאחר שתיקן את רוב הדרישות של שירותי הכיבוי. רק בשבוע שעבר נתקעו נוסעים במנהרה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

קו הרכבת מירושלים לנתב"ג קיבל היום (רביעי) את אישור שירות הכיבוי להמשיך לפעול למשך שנה. כך הודיע משרד התחבורה בתום דיון בנושא. האישור התקבל לאחר שהרכבת טיפלה במרבית התיקונים שנדרשו על ידי הכבאות בעת שהקו החל את פעילותו לפני כחודש.

על פי הדיווח ב-ynet, ההיתר ניתן לאחר שנערכו ביקורות על ידי כבאות והצלה לישראל, לאחר קבלת אישורים ומסמכים מרכבת ישראל ובהמשך לדיווח של רכבת ישראל כי הליקויים שנמצאו בביקורת האחרונה תוקנו במלואם.

בינתיים על פי דרישות הכבאות, השימוש בקו הרכבת ייעשה באמצעות רכבת חשמלית בלבד ללא צירוף קטר דיזל. על פי ההסכם שנחתם בין הכבאות למשרד התחבורה יהיה זה באחריות רכבת ישראל לתחזק את מערכות הבטיחות בקו באופן שוטף ולדווח לראשות הכבאות על כל תקלה שתתגלה בהן.

בחודש שעבר, יממה בלבד לפני פתיחת הקו לקהל הרחב לאחר שנים ארוכות של בנייה, עלה שוב חשש לעיכוב פתיחת הקו כולו, משום שלא התקבלו כל אישורי הבטיחות. גורם בשירותי הכבאות אמר אז שתחנת האומה אושרה וכי בעיות הבטיחות נמצאות במנהרות, ולכן ניתנה לרכבת ארכה של חודש. הבוקר הודיעה הרכבת שרוב התקלות תוקנו מה שהביא כאמור לקבלת האישור המיוחל משירותי הכיבוי.

הקו המהיר מירושלים לנתב"ג ספג לא מעט מכות וטענות מאז פתיחתו לתקופת הרצה. נסיעות של כמה קווים בוטלו במהלך החודש האחרון בשל תקלות, שהגיעו לשיאן ביום רביעי שעבר, כאשר רכבת שיצאה מנמל התעופה לכיוון ירושלים נתקעה באחת המנהרות למשך יותר משעה, כשעליה מאות נוסעים. בנוסף, פעמים רבות בוטלו הנסיעות הראשונות בשעות הבוקר וגרמו עוגמת נפש רבה לאנשים ש"בנו" עליהן כדי להגיע לטיסות בנתב"ג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר