אחרי הכנסת הסולר באישור ליברמן

'פיצוץ עז': הדרום שוב רותח; טיל שוגר מעזה ונחת בישראל

תושבי 'עוטף עזה' נחרדו הלילה לקול אזעקת 'צבע אדום', בשל שיגור רקטה מעזה. הטיל נחת בשטח פתוח, למרבה הנס, ולא גרם לנפגעים • בעזה מפנים מפקדות, מחשש לתגובה ישראלית (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בחשוון תשע"ט | 24.10.18
(צילום ארכיון: Nati Shohat/Flash90)

אזעקת 'צבע אדום' נשמעה הערב (רביעי) בישובי מרכז הנגב ובמועצות אזוריות מרחבים ואשכול, ותושבים באזור דיווחו על שמיעת קולות נפץ עזים.

מערכת 'כיפת ברזל' הופעלה לאחר שזיהתה שיגור רקטה לעבר הישובים בעוטף עזה, אך זו נפלה בשטח פתוח. אין נפגעים.

קב"ט המועצה האזורית מרחבים פרסם לתושבים הודעה, בה נכתב: "נשמעה אזעקה במושב פטיש ובאורים (אשכול). ככל הנראה היה יירוט כיפת ברזל. הפרטים עדיין בבדיקה. יש להישמע להנחיות ההתגוננות - בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב מוגן או הכי מוגן שיש. חקלאים המזהים נפילה בשטח, מתבקשים להזעיק את המשטרה".

מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר: "הופעלה אזעקה באזור אורים-פטיש. נשמעו פיצוצים. לא ידוע על נזק או נפגעים. מתבצעות סריקות במרחב".

דובר צה"ל אישר, כי "בהמשך לדיווח על אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות אשכול ומרחבים, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח הארץ. מיירט של כיפת ברזל שוגר לעברו".

מוקדם יותר היום, נכנסו לרצועת עזה עשרות מיכליות סולר ששיגרה קטאר, באישור שר הביטחון אביגדור ליברמן, מה שלא מנע את המשך שיגור בלוני התבערה שהציתו שריפות בישובים הישראלים.

כמו כן, הערב, כבכל ערב בחודש האחרון, ערכו מאות פורעים פלסטינים הפרות סדר סמוך לגבול עזה, בהן בין היתר יידו מטעני חבלה לעבר הכוחות הישראלים מצידו השני של הגבול.

מפקד אוגדת עזה החדש נכנס לתפקידו, היום (צילום: רועי עידן, ynet)

בשעות הצהרים נערך טקס חילופי מפקדים באוגדת עזה, כאשר מזכירו הצבאי לשעבר של ראש הממשלה, תא"ל אליעזר טולדנו, נטל את מושכות הפיקוד מידי תא"ל יהודה פוקס.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, שנשא דברים בטקס, אמר: "כבדים שערי עזה. אנו בתקופה מורכבת. יתרונותינו מול אויבנו ברורים. יש בעזה אויב מורתע שמחפש כל דרך מתחת לאדמה ומעליה להזיק לישראל. נדרשים אורך רוח ותחבולה. איננו רוצים לשמוע את חבל ארץ זה באדום ולראות אותו בשחור. כאן באוגדת עזה הטקטיקה היא הקובעת אך המבין את רזי האטסטרטגיה יוכל לקבוע את התוצאות בצורה המועילה ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר