ארה"ב נסערת

פצצות ומעטפות חשודות בבית המנהיגים הדמוקרטים

שיגור שורת מטעני חבלה ומעטפות עם אבקה חשודה לאובמה, קלינטון ומנהיגים דמוקרטים נוספים, בא בעיתוי פוליטי מתוח במיוחד בארה"ב - שבועיים לפני 'בחירות האמצע' (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אובמה והקלינטונים (צילום ארכיון: Evan El-Amin / Shutterstock)

שבועיים לפני בחירות האמצע: מעטפות עם מטעני צינור נשלחו אתמול (רביעי) לבכירים דמוקרטים ולמשרדי ה-CNN בניו יורק, המזוהה עם הקו הדמוקרטי, ושפונו מאדם בעקבותת כך.

הבכירים הדמוקרטים, שקיבלו את המטענים החיים, הם הנשיא לשעבר ברק אובמה וסגן הנשיאה לשעבר, שהתמודדה מול טראמפ והפסידה, הילרי קלינטון.

מלבד אובמה והקלינטונים התקבלו חבילות חשודות במשרדים של דמוקרטים נוספים: מושל ניו יורק אנדרו קומו, חברת בית הנבחרים דבי וסרמן שולץ (לשעבר יו"ר הוועידה הדמוקרטית הלאומית), והסנאטורית קמאלה האריס. רשת CNN דיווחה שחבילה חשודה נשלחה גם למי שהיה תובע הכללי של ברק אובמה, אריק הולדר. באף מקרה לא היו פיצוצים או דווח על פצועים.

כשהמשטרה מצאה את מטען הצינור והמעטפה עם האבקה הלבנה במרכז טיים וורנר בניו יורק, שם נמצאים משרדי CNN, נשמעה אזעקה במהלך שידורי הרשת והבניין פונה בשידור חי.

כזכור, חבילת הנפץ הראשונה אותרה שלשום בדואר של המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, פילנתרופ ליברל שתורם למפלגה הדמוקרטית.

קלינטון, הנוטלת חלק פעיל בקמפיין הדמוקרטי לקראת בחירות האמצע - לבתי הנבחרים - אמרה בעצרת בחירות במיאמי: "זאת תקופה מטרידה, לא? זאת תקופה של מחלוקות עמוקות. אנחנו חייבים לעשות הכול כדי לאחד את המדינה שלנו".

הנשיא דונלד טראמפ, שהואשם על ידי יריביו בעידוד אלימות זו, הגיב לה וקרא לאחדות באמריקה המפולגת. "אנחנו חייבים להתאחד. לאלימות פוליטית אין מקום בארה"ב. אנחנו מאוד כועסים, מוטרדים ולא מרוצים ממה שראינו הבוקר ונרד לשורש העניין", אמר בבית הלבן.

הנשיא טראמפ (צילום: Joseph Sohm / Shutterstock)

טראמפ אף הבטיח חקירה יסודית: "אנחנו לא יכולים לסבול את הניסיונות הפחדניים האלה, ואני מגנה בתוקף את כל מי שבוחר באלימות". לאחר שסגן הנשיא מייק פנס אמר שלמי ששלח את החבילות "אין מקום במדינה הזאת", צייץ הנשיא טראמפ: "אני מסכים איתו בלב שלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר