הפרשה המסעירה

דרמה בתיק תאיר ראדה; אותרו ממצאים חדשים

פרקליטו של רומן זדורוב, המרצה את מאסרו לאחר שהורשע ברצח המסעיר של הילדה תאיר ראדה בבית ספרה ברמת הגולן, זומן לישיבה דחופה עם הפרקליטות, בעקבות חשיפת ממצאים חדשים לרעת א"ק (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בחשוון תשע"ט | 25.10.18
ראדה, וזדורוב שהורשע ברציחתה (צילום: גיל יוחנן ואפי שריר, ynet)

בעקבות "ממצאים פורנזיים חדשים", המכון לרפואה משפטית זימן הערב (חמישי) את סניגורו של רומן זדורוב ואת נציגי הפרקליטות לישיבה דחופה, בפרשת רצח הילדה, שמסרבת לרדת מסדר היום.

לפי חשיפת הכתב גיא פלג ב'החדשות', 'הממצא הפורנזי' הוא שערה שנמצאה על גופתה של הילדה, וקשורה לבן זוגה לשעבר של א"ק, מי שהתפרסמה לאחר שהודאתה ברצח נדחתה בטענה כי היא לא בקו השפיות.

בהודעת הפרקליט נאמר כי כזכור, בשעתו נמצאו בזירה שלוש שערות, שלא זוהו כשערות המתאימות לפרופיל הגנטי של רומן זדורוב.

השערות היו נטולות שורש, ולכן הבדיקה היחידה שניתן היה לבצע בהן הייתה בדיקה מיטוכונדריאלית, אשר מצביעה על מטען גנטי שנמצא במשפחות רחבות בנות כמה דורות, ועובר דרך נשות המשפחה.

הפרקליטות הסכימה לבקשת סנגורו הנוכחי של רומן זדורוב, שתבוצע בדיקת התאמה מיטוכונרדיאלית כאמור בין השערות הללו לבין פרופיל הד.נ.א של א"ק ובן זוגה לשעבר א"ח, על אף שהמדינה סברה על יסוד חוות דעת של מומחים שהערך הראייתי של בדיקה כזו הינו נמוך.

היום נמסרה תשובת המכון לרפואה משפטית, שלפיה לא נמצאה התאמה בין אף אחת מן השערות לבין א"ק. אך נמצאה התאמה לאחת השערות לא"ח, בן הזוג לשעבר של א"ק.

התאמה זו משמעה כי א"ח הוא אחד מקבוצת אנשים רחבה, שלא ידוע מה מספר הפרטים הנמנים עליה, שיכולים להתאים לשערה שנמצאה. דבר שלא בטוח שהוא מספיק מבחינת הראיה.

על פי ההודעה במסיבת העיתונאים הדרמטית, המכון הוסיף כי נערכה השוואה בין הפרופיל המיטוכונדריאלי של שערה זו לבין מאגר המצוי בארה"ב, שמדינת ישראל לא העבירה אליו פרופילים (כפי שעולה מאתר המאגר) – ולא נמצאה התאמה לאחד מן הפרופילים שבמאגר.

למרות האמור - תוצאת הבדיקות תיבחן ע"י הפרקליטות כדי לבדוק את השאלה האם יש לדברים משמעות כלשהי, ומה הערך הראייתי של הבדיקה, נוכח העובדה שלא נעשתה השוואה למאגר פרופילים ישראלי, ככל שקיים כזה.

בעקבות הכותרות בכלי התקשורת על התפנית האפשרית בפרשה המטלטלת, אמרה אילנה ראדה, האם השכולה, ל-ynet: "אני אסביר לכם מה שאמרתי בעבר: אנחנו, משפחת הנרצחת, לא יודעים דבר אף פעם. לפעמים אנחנו ניזונים מהתקשורת, ורק מעיתון ידיעות או ממישהו ששומע מבחוץ".

"אני כרגע לא יודעת כלום, ואני מחכה כמו כל אזרחי ישראל. תמיד יש לי תקוות. אני מבינה, רק משמועות כמובן, שעומדים להגיש ראיה פורנזית, ואני מקווה שזה נכון. לזה ייחלתי כל ה-13 שנה", הוסיפה ראדה.

כזכור, לפני שבוע וחצי פורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי אישה צעירה הגיעה למשרדי ימ"ר צפון בנצרת-עילית כדי למסור עדות בפרשה שמסעירה את המדינה בשנים האחרונות, וזאת כדי לשפוך אור על פרטים הידועים לה על חקירת הרצח הנוראי של הילדה בבית ספרה שברמת הגולן, בשנת 2006.

ההורים השכולים, שמואל ז"ל ואילנה ראדה, בחנוכת בית כנסת ע"ש בתם (צילום: אביהו שפירא, ynet)

לפי אותו דיווח, במשטרה התקבל מידע כי האישה א"ק, ששמה אסור בפרסום, התוודתה בפניה, כביכול, כי היא שרצחה את הילדה תאיר ראדה.

בשל כך, צפוי בחודשים הקרובים עו"ד ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב היושב בכלא לאחר שהורשע ברצח, להגיש בקשה למשפט חוזר.

כידוע, אף לאחר הרשעתו המוחלטת ברצח, בכל הערכאות, של רומן זדורוב, לא פסקו לרגע ההשערות אודות הרוצח האמיתי, והטענות כי זדורוב חף מפשע.

הקונספירציות מילאו את הרשתות החברתיות, ניזונו כל העת מדעתה העיקשת של אילנה ראדה, האם השכולה, כי רוצח בתה מסתובב חופשי.

האם ההתפתחות האחרונה, המתוארת כדרמטית, תאושש השערות אלו ותהפוך את הקערה על פיה? לא נותר אלא להמתין בסקרנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר