דייטש, שומע?

מניסיון: כך חרדי יצליח להיות ראש עיר שאינה חרדית

רחמים מלול, שצפוי להיכנס בקרוב לכהונה נוספת כראש עיריית רחובות, מספק את תובנותיו להליכה בין הטיפות: ריצוי כלל האוכלוסיות, בלי לעורר מתיחות אנטי-חרדית • האזינו לראיון אצל יעקב ריבלין ואבי בלום בתוכנית 'פילפוליטיקה' ברדיו קול חי (פוליטי)

מלול ודייטש. האזינו לעצות (מתוך 'פילפוליטיקה', רדיו קול חי. צילום: Yonatan Sindel/Yaacov Cohen - Flash90)

רחמים מלול, ראש העירייה החרדי של רחובות מזה שתי קדנציות והצפוי להיבחר בשבוע הבא שוב לתפקידו זה, גילה הערב (חמישי) איך לדעתו חרדי יכול לתפקד בהצלחה כראש עיר חרדי - זאת על רקע התמודדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים, שאף היא אינה חרדית ברובה.

בראיון ליעקב ריבלין ואבי בלום, בתוכניתם 'פילפוליטיקה' ברדיו קול חי, נשאל מלול: האם, בניגוד לכל מה שאנחנו החרדים חושבים, הציבור החילוני היום פתוח לקבל ראש עיר חרדי שמשדר שאיכפת לו מכלל הציבור, אפרופו מה שאנחנו רואים בערים אחרות, במרכזן ירושלים?

"אכן", השיב ראש עיריית רחובות. "הציבור החכם והמתון הגיע למסקנה שחזותו ועברו של אדם, לא הם הפרמטרים שעבורם ראש עיר יכול להצליח, או לא".

לדבריו, "לפני שנבחרתי ניהלו נגדי מסע הפחדה, שאהפוך את רחובות לבני ברק, אבל אחרי שנבחרתי, במהלך הקדנציה, נוצרה הידברות - והכל נרגע".

במענה לשאלה כיצד עושים את זה; איך אפשר לרצות את כל הסקטורים, בפרט בנושאים דתיים רגישים, השיב מלול: "הצלחתי לשכנע את חברי הקואליציה - שהקמתי מקיר לקיר - שלא כדאי להעלות על סדר היום את נושא המרכולים בשבת, שזה סתם יחולל סערה".

"כשלציבור החרדי יש מנהיגות שמאחדת, זה מקרין על כל השאר. אפילו את 'מרצ' שיתפתי בקואליציה שלי. לעומת זאת, כשיש אווירה חרדית קיצונית, סיעות האנטי החילוניות מתחזקות".

לדברי ראש עיריית רחובות, "אצלנו היה הכל רגוע ושוויוני. לא פעם באתי לקראת האוכלוסייה החילונית בבניית מוסדות שהם סברו שהיא תפריע להם, ומצאתי אלטרנטיבות אחרות. כמו כן, כשאתה מספק את הצרכים של החילונים, הם מקבלים אחר כך בהבנה את סיפוק צרכי הקהילות החרדיות".

האזינו לראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר