אין הרתעה

במהלך השבת: 39 שיגורים, צה"ל תקף 95 יעדים

שבת לא שקטה בדרום הארץ: ארגוני הטרור שיגרו למעלה משלושים טילים לעבר ישובי הדרום, צה"ל תקף 95 יעדי טרור ברצועת עזה • בשעות הבוקר הושגה הסכמה להפסקת אש (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: Nati Shohat/Flash90)

שבת לא שקטה בדרום הארץ: בליל שבת החלו להישמע אזעקות 'צבע אדום' בישובי הדרום, למעלה משלושים שיגורים נרשמו, חיל האוויר תקף למעלה משמונים יעדי טרור ברצועת עזה.

מערכת 'כיפת ברזל' הצליחה ליירט את כלל השיגורים לעבר שטח מדינת ישראל, האשר כוונו לעבר שטחים פתוחים. בנס לא היו נפגעים, מלבד מספר נפגעי חרדה.

בעקובת המצב הביטחוני קיים הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט ערכת מצב בקריה בתל אביב,בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן ובכירי צה"ל והשב"כ.

לילה בין שישי לשבת:

22:05 - אזעקות צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. בוצעו 14 שיגורים. לוחמי סוללת "כיפת ברזל" יירטו שמונה שיגורים והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

00:30 - מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל החלו בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה.

01:00 - ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב בקריה בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ בעקבות ירי הרקטות לעבר עוטף עזה.

05:10 - במהלך הלילה, זוהו כשלושים שיגורים לעבר שטח הארץ. לוחמי "כיפת ברזל" יירטו כעשרה שיגורים. שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה, היתר נפלו בשטחים פתוחים.

05:40 - במהלך הלילה, צה"ל החל בתקיפה עוצמתית ונרחבת של עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס בהן נתקפו כ- 80 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס, ברצועת עזה.

שבת בבוקר:

07:05 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין בן 4 קומות, המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה.

10:20 - אזעקה בעיר שדרות ובמועצה האזוריות שער הנגב, זוהו שישה שיגורים. חמישה מהם יורטו ע״י לוחמי כיפת ברזל.

11:55 - תקיפת שמונה יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

ארגון הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות למתקפת הירי, ובהודעה שפסם נכתב: : "על האויב להבין שההתנגדות לא תקבל את המשוואות שהוא כופה, המבוססות על הרג מצדו ושקט מהצד שלנו. החלטנו להגיב על התוקפנות ופעלנו בכוח רצון ונחישות. נשמור על ההתנגדות ועמדתה - הפצצה תיענה בהפצצה ודם בדם. אנו נהיה מחויבים להפסקת האש אם ישראל תהיה מחויבת לה. ההתנגדות הפלסטינית תגיב על כל תקיפה ישראלית".

בעקבות הירי, עשרות מטוסי קרב של חיל האוויר יצאו לתקוף כשמונים יעדי טרור ברצועת עזה, בניהם מטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר יישובים בשטח ישראל. הירי מבוצע על רקע אווירה מאפשרת טרור שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת ואשר הביאה את ארגוני הטרור ברצועה לביצוע הירי הלילה".

"חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל יפעל בעוצמה רבה נגד כוונות פיגוע מכל סוג מרצועת עזה ורואה בחומרה את פעילות הטרור שמובילים הארגונים. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל וערוך לבצעה ככל שיידרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר