כינוס 'בני תורה' בירושלים

הרב דויטש: מותר לשקר ולהצביע 'עץ' ולומר שהצביע 'דגל'

בכנס של 'בני תורה' בירושלים, תקפו חלק מהרבנים את 'דגל התורה': "מי שמחפש לחסל את התורה, אבל לא באופן מיידי, שיצביע ל'דגל'", והגרב"ש דויטש אף התיר לשקר 'בעקבות הרדיפות'. צפו (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
סיכום הכינוס (באדיבות המצלם)

אלפים התכנסו אמש (מוצאי שבת) באולמי תמיר, לכנס בחירות שקיימה מפלגת 'בני תורה' - של 'הפלג הירושלמי' - בירושלים. גדולי הרבנים ומנהיגי מפלגת 'עץ' נשאו נאומים על המערכה וחלקם אף מתחו ביקורת על 'דגל התורה'.

את הכינוס פתח הרב דוד זיכרמן ששימש כמנחה הערב. בדבריו הזכיר את מעצרו של הבחור ישראל מאיר אלישיב בשבוע שעבר, השוהה מאז בכלא הצבאי בענתות, והקשה: "כיצד יתכן שאלו שהיו דבוקים למרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב, לתורתו, לפסיקותיו ולברכותיו, מסוגלים כעת לשבת בשקט נוכח מעצר נינו שאינו מתייצב כהוראת רבותיו?".

לאחר מכן נשא דברים חריפים, גאב"ד 'מסורת', הגאון רבי צבי פרידמן. בדבריו אמר: "אדם נכנס לקלפי ויש לפניו הרבה פתקאות, אם הוא אדם שמחפש לחסל את עולם התורה מיד, הוא יבחר במפלגתו של לפיד או ליברמן, אבל אם הוא אחד כזה שמחפש לחסל את התורה, אבל לא באופן מיידי, אלא תוך מספר שנים, אחרי שיעשו מכסות ויעדים, כזה בן אדם יבחר למפלגת דגל התורה או ש"ס. אך מי שרוצה שהתורה תימשך בעם ישראל, בלי שמד וגזרות, יש לו אפשרות אחת מה להצביע, וזה מפלגת עץ".

הגאון רבי עזריאל אוירבך נשא גם הוא דברים ואמר כי "יש אנשים שאומרים שאינם רואים אף גזירה או שמד, אבל תלמידי החכמים שבדור, שהם רואים מלמעלה מה קורה, הם אומרים שהאויב מתקרב, הרי שלא שייך להמשיך לישון בכזה מצב וצריכים להתכונן מולו.

"הניסיון של הדור האחרון זה ההתקרבות של העולם החילוני המופקר אל העולם החרדי, ואם ניתן לזה לקרות לא ישאר זכר מעולם הישיבות, וזה מה שקורה מסביבנו. ועל זה המערכה ניטשת. לכן צריכים לחזק את כל מי שסביבנו ואת מפלגת עץ שתצליח בבחירות".

הגאון רבי שמואל מרקוביץ', ראש ישיבת פוניבז', אמר בנאומו כי "כמו בחטא העגל ששבט לוי לא נפל עם כולם בחטא מפני שהיה להם ברור שמשה רבינו יחזור, כי ככה אמר - שיחזור, זה הכוח של הציבור שלנו, שאין פקפוקים והדרך פשוטה וברורה, וזה היה הכח של מרן ראש הישיבה זצוק"ל. ולכן צריכים להמשיך ולהראות את כוחנו כדי שיידעו כולם שיש ציבור ענק עם מסירות נפש שלא ישתוק אלא יילחם על עיקרי היהדות".

הגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז', עמד בדבריו על ההשקפה והדרך של בני תורה וציין כי לא חידשנו דבר אלא הכל עשינו והמשכנו את דרך רבותינו זצ"ל.

הרב דויטש הוסיף ומתח ביקורת חריפה על דגל התורה, שלדבריו, "ויתרה בשנים האחרונות על מאבקים נגד הגיוס, החינוך והשבת, וכל זה בשם המצווה החדשה של 'דרכי נועם', אך ראה פלא, כי כשהם מתנהלים מול הציבור של בני תורה, כל הנועם נעלם ומצווה גדולה לרדוף כל מי שמעז להצהיר כי הוא משתייך לציבור בני התורה".

הגאון רבי זבולון שוב, דיבר על ההצלחה הגדולה של הגר"ש אוירבך, בכך שדרכו ופעלו הרב ממשיך ופורח, וביקש בנאומו להמשיך לתמוך בסיעת בני תורה שהיא הסיכוי להמשיך ולהצמיח הלאה את השורשים שנטע הרב אוירבך בכל המוסדות והמאבקים נגד גזירות הדת.

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, מראשי ישיבת 'באר מרדכי', דיבר על הרדיפות הקשות שהיו מנת חלקם של ציבור 'בני תורה', והבהיר כי הוא מתיר לשקר ולהצביע 'עץ' ולומר שהצביע בפתק של 'דגל התורה'.

לסיום חתם את המעמד נציג סיעת 'בני תורה' בירושלים, אברהם מנקס, שהזכיר שוב את מעצרו של ישראל מאיר אלישיב, ואת דאגת משפחתו שיוכל להצביע גם בכלא - למפלגת 'עץ'.

הרב דוד זיכרמן
הרב דוד זיכרמן
הגאון רבי צבי פרידמן
הגאון רבי צבי פרידמן
הגאון רבי עזריאל אוירבך
הגאון רבי עזריאל אוירבך
הגאון רבי שמואל מרקוביץ'
הגאון רבי שמואל מרקוביץ'
הגאון רבי אשר דויטש
הגאון רבי אשר דויטש
הגאון רבי זבולון שוב
הגאון רבי זבולון שוב
הגאון רבי ברוך שמואל דויטש
הגאון רבי ברוך שמואל דויטש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר