לאחר החשיפה

פרקליט המדינה דן בממצאים בתיק ראדה

שי ניצן וצוותו ערכו ישיבה בעקבות ממצאי המכון לרפואה משפטית בתיק הרצח שמסעיר את המדינה, של הנערה תאיר ראדה ז"ל. בפרקליטות ימתינו לדו"ח המלא של המכון (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תאיר ראדה ורומן זדרוב (צילום: גיל יוחנן ואפי שריר, ynet)

בלשכת פרקליט המדינה, שי ניצן, התקיימה היום (ראשון) ישיבה בעקבות קבלת הממצאים הראשוניים מהמכון לרפואה משפטית בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, רצח שממשיך להסעיר את המדינה גם שנים אבות לאחר שקרה.

על פי הדיווחים, הישיבה נערכה בהשתתפות כלל גורמי המקצוע הרלוונטיים בפרקליטות המדינה, ובהם שני משנים לפרקליט המדינה, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה וכן נציגי משטרת ישראל, בראשם ראש אח"מ ונציגי האגף לחקירות ומודיעין מחטיבת הזיהוי הפלילי וחטיבת החקירות במשטרת ישראל.

הישיבה עסקה בהערכת הממצאים הראשוניים של הבדיקה המיטוכונדריאלית שנערכה לשערות שנמצאו בזירה כפי שנמסרו על ידי המכון לרפואה משפטית בעל פה לפני מספר ימים וכן בתוצאות הבדיקה הנוספת שנערכה ביוזמת המכון ביום שישי האחרון עם מומחה ישראלי מוביל בתחום, אשר השווה את הממצאים למאגר ישראלי.

בישיבה נבחנה השאלה מהי משמעות ממצאים ראשוניים אלה לעת הזו. בתום הדיון, סוכם כי יש להמתין לקבלת חוות הדעת המלאה והכתובה של המכון, על מנת שניתן יהיה לבצע בחינה מעמיקה של הממצאים המלאים, להבין את משמעותם הראייתית ולהחליט על פעולות נוספות ככל שיהיה בכך צורך.

כזכור, מדובר בשערה שנמצאה על גופתה של הילדה, וקשורה לבן זוגה לשעבר של א"ק, מי שהתפרסמה לאחר שהודאתה ברצח נדחתה בטענה, כי היא לא בקו השפיות.

בשעתו נמצאו בזירה שלוש שערות, שלא זוהו כשערות המתאימות לפרופיל הגנטי של רומן זדורוב שיושב בכלא לאחר שהואשם ברצח ראדה. השערות היו נטולות שורש, ולכן הבדיקה היחידה שניתן היה לבצע בהן הייתה בדיקה מיטוכונדריאלית, אשר מצביעה על מטען גנטי שנמצא במשפחות רחבות בנות כמה דורות, ועובר דרך נשות המשפחה.

הפרקליטות הסכימה לבקשת סנגורו הנוכחי של רומן זדורוב, שתבוצע בדיקת התאמה מיטוכונרדיאלית כאמור בין השערות הללו לבין פרופיל הד.נ.א של א"ק ובן זוגה לשעבר א"ח, על אף שהמדינה סברה על יסוד חוות דעת של מומחים שהערך הראייתי של בדיקה כזו הינו נמוך.

בסוף השבוע שעבר, נמסרה תשובת המכון לרפואה משפטית, שלפיה לא נמצאה התאמה בין אף אחת מן השערות לבין א"ק. אך נמצאה התאמה לאחת השערות לא"ח, בן הזוג לשעבר של א"ק.

התאמה זו משמעה, כי א"ח הוא אחד מקבוצת אנשים רחבה, שלא ידוע מה מספר הפרטים הנמנים עליה, שיכולים להתאים לשערה שנמצאה. דבר שלא בטוח שהוא מספיק מבחינת הראיה.

על פי ההודעה שנמסרה על ידי פרקליטו של זדרוב במסיבת העיתונאים הדרמטית, המכון הוסיף כי נערכה השוואה בין הפרופיל המיטוכונדריאלי של שערה זו לבין מאגר המצוי בארה"ב, שמדינת ישראל לא העבירה אליו פרופילים (כפי שעולה מאתר המאגר) – ולא נמצאה התאמה לאחד מן הפרופילים שבמאגר אך עדיין מוקדם מידי בכדי להבין את המשמעויות הסופיות בנוגע לתיק שמסעיר את המדינה כבר שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר