דרישה לתגובה

מאות הפגינו בעזה על מות 3 נערים מחבלים

צה"ל ירה אמש לעבר שלושה מחבלים שניסו לפרוץ את גדר המערכת, לאחר מכן טענו הפלסטינים כי השלושה היו נערים בני 13-14. מאות הפגינו בעזה בדרישה לתגובה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב,פלאש 90)

מתיחות בדרום: מאות פלסטינים הפגינו הלילה (שני) ברחבי רצועת עזה בדרישה לתגובה של חמאס והג'יהאד האיסלאמי על הרג שלושת הנערים בתקרית אמש סמוך לגדר המערכת. לא מדובר כמובן בנערים תמימים אלא כאלו שניסו להניח מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. הלוויית ההרוגים תתקיים בשעות הצהריים ואז צפויות ככל הנראה הפרות סדר נוספות.

המפגינים צעדו בתהלוכות מחאה בסמוך לבתיהם של בכירים בארגוני הטרור בדרישה לפעולת נקם. ברקע דרישת המפגנים, בין היתר, הבטחת הג'יהאד האיסלאמי בסוף השבוע את שובה של משוואת דם ייענה בדם.

על פי הפלסטינים, שלושת המחבלים ההרוגים בתקיפת כלי הטיס הצבאי אמש באזור גדר המערכת מול חאן יונס זוהו כנערים, שניים בני 14 והשלישי בן 13.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי תצפית של אוגדת עזה זיהתה את השלושה מתקרבים בזחילה בחסות החשיכה לגדר הגבול עם חפץ חשוד בידם. הם הניחו את החפץ על הקרקע תוך התעסקות בו בצמוד לגדר ואז הותקפו מהאוויר. הגופות הועברו לבית חולים בעזה וצה"ל יבדוק את זירת האירוע.

מוקדם יותר אתמול הודיע צה"ל כי חולייה בת שלושה מחבלים ניסתה כנראה להניח מטען חבלה על גדר הגבול מול חאן יונס. החולייה חיבלה בגדר, ונפגעה באזור החיץ. הפלסטינים חיכו לאישור ישראלי להגיע לנערים, ואז אישרו שמתו.

בעוטף עזה חששו שהמתיחות תביא שוב לירי רקטות לעבר ישראל אך הלילה עבר בשקט ללא שיגורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר