חזית חרדית אחידה

אגו"י באשדוד הכריעה: תומכים ביחיאל לסרי

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי יכול להכריז כעת על השגת תמיכה חרדית מלאה, במהלך המירוץ הקשה מאוד שחווה, בעיקר מול המועמדת שמנגד: חסידי גור, מצטרפים לשאר החרדים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יחיאל לסרי (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

אגודת ישראל מצטרפת היום (שני) לשאר מפלגות החרדים באשדוד, ומודיעה על תמיכה בראש העיר יחיאל לסרי לקדנציה נוספת בתפקידו, בבחירות שייערכו מחר. בכך השלים לסרי השגת תמיכה חרדית מלאה, במהלך המירוץ הקשה מאוד שחווה.

מדובר בהכרעה לא פשוטה, ולכן וועדת הרבנים של אגודת ישראל דחתה אותה עד לרגע האחרון ממש. הסקרים המוכיחים שניצחונו של לסרי כלל אינו בטוח לצד החשש מעליית כצנלסון או לחמני, המועמדים הנוספים הנתפסים כאנטי-דתיים, הקשו על קבלת ההחלטה במועד מוקדם יותר.

כידוע, הקרב הצמוד באשדוד הראה הפעם כי אין וודאות מי ינצח את הבחירות, כאשר סיכוייה של המתחרה העיקרית הלן גלבר אינם קטנים כלל וכלל.

כזכור, הבוקר פורסם ב'כיכר השבת' ניתוח פוליטי מקיף, לפיו אם חסידות גור הייתה מודיעה שהיא אינה תומכת בלסרי, ברור לכל שאשדוד תלך לסיבוב שני, בו קרוב לוודאי מפסיד לסרי את הבחירות.

המשחק האמיתי הוא מי המועמד שיעלה מול לסרי לקרב השני, האם הלן גלבר, סניה כצנלסון או אלי לחמני. בעוד ומול כצנלסון יש ללסרי סיכוי מסוים לנצח גם בסיבוב שני, את גלבר ולחמני יהיה לו יותר קשה לנצח, כיון שהם גורפים אחריהם במקרה שכזה את כל קולות האופוזיציה בעיר המוערכת ביותר מ-60%.

בחירה אקטיבית של החרדים בגלבר, הייתה מזניקה אותה בוודאות לסיבוב השני מול לסרי, אולם כעת, כשהפור נפל לטובת לסרי, הקרב על הסיבוב הראשון צפוי להיות צמוד מאוד, והוא יוכרע ככל הנראה על אחוזים בודדים ואפילו בפחות מכך.

בסיטואציה כזו ישנו סיכון גדול, שמא התוצאה תוביל לסיבוב שני, כשהמועמד שיעפיל אליו מול לסרי יהיה כצנלסון או לחמני, שכאמור אינם אהודים על החרדים בלשון המעטה, וזאת בשל הקמפיין האגרסיבי שניהלו נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר