יהודה אבידן ישלם 18 אלף ש"ח לברוך מרזל

בית המשפט קבע כי יהודה אבידן, בכיר בש"ס, ישלם לברוך מרזל פיצויים בסך 18 אלף ש"ח כיוון שהשמיץ אותו לפני הבחירות. אבידן: "כישלון קולוסאלי של התביעה" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
איתמר בן גביר ויהודה אבידן (צילום: שלומי כהן, מרים אלסטר - פלאש 90)

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (שלישי) כי פעיל ש"ס יהודה אבידן, יפצה בסכום של 18,000 ₪ את פעיל הימין איש חברון ברוך מרזל לאחר שאבידן טעם שמרזל רדף את מרן הרב עובדיה יוסף בשידור ברדיו קול חי.

כזכור, ערב הבחירות האחרונות לכנסת התראיינו מרזל ואבידן בתכנית המהדורה המרכזית ברדיו קול חי זאת כאשר מרזל מתמודד במסגרת סיעת יחד עם אלי ישי. אבידן טען בריאיון כי מרזל והמחנה שלו רדפו את הרב עובדיה זצ"ל וגם לאחר שמרזל הודיע לו כי הוא משקר ושיגיש נגדו תביעה סרב אבידן להתנצל והוסיף ושירבב לקראת סוף הראיון גם את שמותיהם של בן ארי ובן גביר.

בעקבות דבריו של אבידן הגישו ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי תביעת לשון הרע נגד אבידן. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי אבידן הוציא לשון הרע וכי השלושה מעולם לא רדפו את הרב עובדיה ותמיד כיבדו אותו. בדיון הסתבר כי אבידן חזר בו מהטענות שמרזל או בן ארי או בן גביר הפגינו מול ביתו של הרב עובדיה והוסכם בין הצדדים כי השלושה הפגינו מול שרי שס אך מעולם לא נגד הרב .

כאמור, היום הורה השופט ד"ר אוהד גורדון כי אבידן יפצה את מרזל ב18,000 שקלים. השופט קבע כי במהלך הדיונים גם אבידן עצמו הודה שמרזל לא רדף את הרב עובדיה זצ"ל וכי: "נוכח התרשמותי מעדות התובע 1 (מרזל) כעדות מהימנה, אני מקבל את הטענה בדבר תפיסתו. הדגש, לענייננו, הוא בהצגת עמדה ערכית של התובע 1 המתנגדת למחאות שכוונו אל הרב יוסף ז"ל, ושעליהן בוססה טענת "הרדיפה" שהציג הנתבע, וזאת להבדיל מתמיכתו במחאות שכוונו אל שרי ש"ס. בהינתן עמדה זו והעדר מחלוקת אודותיה בידי הנתבע, מועצם הקושי לקבל את העמדה הנוגדת שהציג הנתבע, לפיה המחאות בפני השרים "שקולות" לרדיפה של הרב יוסף ז"ל". יצוין כי בית המשפט דחה את תביעתם של בן גביר ושל בן ארי משום שלטענת השופט לא ניתן היה להבין מדבריו של אבידן כי הם אלו שרדפו אחר הרב עובדיה זצ"ל.

ברוך מרזל מסר בתגובה, כי "אני שמח שבית המשפט קיבל היום את כל טענותיי. אני התנגדתי בזמנו להפגנות מול ביתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל והניסיון הפסול של אבידן לייחס לי רדיפה של מרן הרב עובדיה זצ"ל נעשה אך ורק בשביל לפגוע בי בבחירות לכנסת". מרזל הוסיף כי: "חבל שאבידן לא התנצל ברגע הראשון ואילץ אותי לפנות לבית המשפט שקבע בפירוש: לא היו דברים מעולם".

עו"ד איתמר בן גביר הוסיף, כי "היום לימדנו את אבידן פרק בהלכות לשון הרע. ידע כל פוליטיקאי שאם ישמיץ אותנו ויכפיש אותנו הוא יצטרך לשלם, מותר לחלוק על דעותינו אך לא נוותר למי שמשמיץ במיוחד ערב בחירות מתוך כוונה לעשות נזק פוליטי".

יהודה אבידן מסר בתגובה ל'כיכר השבת": "ביהמ"ש בפסק הדין עצר את מחול השדים של אנשי הימין הקיצוני שמהלכים אימים בתביעות סרק. ביהמ"ש דחה את תביעתם של עוה"ד איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי ואף חייב את התובעים בהוצאות משפט ע"ס של 2500 ש"ח בגין ניהול הליך סרק ובזבוז זמן שיפוטי יקר שלא לצורך.

באשר לתביעתו של ברוך מרזל, אי אפשר להתעלם מהעובדה שההר הוליד עכבר ומצביעה שעמדה ע"ס של 400,000 ש"ח, ביהמ"ש פסק פחות מ 3% מסך התביעה. אין ספק שמדובר בכישלון קולוסאלי של התביעה.

על אף הסכום הזעום שנפסק בפסה"ד, הנחתי את עוה"ד אביעד אושרי ללמוד את פסק הדין שלדעתנו הינו מוטעה מיסודו ובכוונתי לערער גם על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר