פטירת השר

המערכת הפוליטית אבלה: "עולם הרבנות איבד את אחד מגדולי תומכיו"

הראשל"צ הגר"י יוסף: "עולם הרבנות ושירותי הדת איבד היום את אחד מגדולי תומכיו". אריה דרעי: "אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים" • כל התגובות (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי ז"ל (צילום: לע"מ)

במערכת הפוליטית משגרים הודעות אבל בשל פטירת השר לשירותי דת דוד אזולאי ז"ל, שהלך הערב (שלישי) לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן והוא בן 64 בפטירתו.

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף: "עולם הרבנות ושירותי הדת איבד היום את אחד מגדולי תומכיו ומעריציו, ידידנו השר הרב דוד אזולאי זכרונו לברכה שפעל ללא לאות בדרכו השקטה הייחודית בעוצמה ולשם שמים לשמירה על כבוד הרבנות ומסורת ישראל ולשמירת זהותה היהודית של המדינה, וזכה להעמיד דורות ישרים ההולכים בדרכו. תנחומיי למשפחתו היקרה".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי דוד לאו אומר כי "הרב דוד אזולאי ז"ל מסר ליבו ונפשו למען עולם הדת והיהדות בישראל מתוך אהבת הזולת, מאור פנים וקירוב לבבות. הרב אזולאי היה נציג ציבור שקידש שם שמים בכל הליכותיו והיה שליח ציבור נאמן לכל חלקי העם. עולם התורה, והציבור בישראל חבים לו חוב גדול על פעולותיו הרבות והמשמעותיות למען הדורות הבאים בתחומי עשייתו הרבים למען הכלל. חבל על דאבדין".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "ברוך דיין האמת. אני בוכה על חברי היקר, אהובי, שותפי לדרך עשרות שנים, הרב דוד אזולאי, שהלך כעת לעולמו לאחר יסורים רבים והוא רק בן 64. רבי דוד הישר, הצנוע, איש החסד, איש המעשה, צדיק אמיתי, נפטר והשאיר את משפחתו, את משפחת ש״ס ואת בית ישראל, כואבים וחסרים. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך נפתלי בנט:"השר דוד אזולאי ז״ל, איש מאיר פנים, טוב לב. שליח ציבור אמיתי שחיבר בין ציבורים בענווה. עלה ממרוקו, שירת בצה"ל כחובש קרבי ופעל רבות בזירה המקומית והארצית. דוד, החיוך שלך יחסר. ברוך דיין האמת".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "‫תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם כנסת ישראל למשפחתו של השר דוד אזולאי, שנפטר היום לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. דוד ואני נבחרנו שנינו לכהונה ראשונה בכנסת לפני 22 שנים ומאז עבדנו יחד למען מטרות משותפות. הוא היה ח״כ מצויין ושר חרוץ אבל יותר מזה בן אדם ערכי וטוב. הוא יחסר לי מאוד‬".

ח"כ יעקב מרגי: "ברגעים אלו קיבלתי את ההודעה המרה על פטירתו של ידידי שהוא כאח לי השר דוד אזולאי. לא רבים זכו לשיחות הנפש שהיו לי עימו בשנים האחרונות. אבד חסיד מן הארץ איש אמת וחסד שהצניע את גודל נשמתו העדינה ואת אישיותו".

השר זאב אלקין: "ממשלת ישראל איבדה היום אדם יקר מאוד- שר הדתות דוד אזולאי. זן נדיר מאוד בפוליטיקה, מחד איש עדין בעל מידות ולב רחב. ומאידך, אדם שנון שאהבת עם ישראל הייתה בלבו. בכל שנותיו הרבות בכנסת פעל רבות למען כלל האוכלוסייה וקידם חוקים רבים. יצא לנו לעבוד המון יחד- בוועדת השרים לענייני חקיקה, בהם היה פעיל מאוד, וכן בשאר הפעילות הפרלמנטרית בכנסת.

"בשעה קשה זו, אני משגר תנחומים לבנו ממשיך דרכו בעשייה הציבורית, ח"כ ינון אזולאי, וכן ליתר בני המשפחה הנרחבת, אשר איבדו יחד עם עם ישראל וממשלת ישראל, אדם מיוחד שנזכור אותו תמיד".

ח"כ אלעזר שטרן: "אני משתתף בצער משפחתו של השר דוד אזולאי. איש צנוע, נעים הליכות ומשרת ציבור נאמן שהשקיע רבות כדי להימנע מעימותים. אבידה למשפחתו, לתנועת ש"ס ולמדינת ישראל".

ח"כ עמיר פרץ: "דוד אזולאי ז"ל שר אהוב בישראל. אני מכיר את דוד שנים רבות. בצניעותו התקדם צעד צעד ומעולם לא שינה את אורחות חייו ויחסו לסביבה האנושית.

"הוא קיים את האימרה 'דרך ארץ קדמה לתורה' וידע להפיל חומות ולשבות ליבם של רבים. אנו נפרדים מאדם שצניעותו היתה גדולתו. תהה נשמתו צרורה בצרור החיים".

ח"כ יוליה מלינובסקי: "בצער רב וביגון עמוק על פטירתו של שר הדתות דוד אזולאי. דוד היה משרת ציבור נאמן ואיש נעים הליכות.

"תנחומיי לחברי למשכן הכנסת, ח"כ ינון אזולאי ולבני המשפחה. שלא תדעו עוד צער".

ח"כ שולי מועלם רפאלי: "עם פטירתו של השר רבי דוד אזולאי איבדה מדינת ישראל מנהיג ושליח ציבור צנוע, עניו וישר דרך. השר אזולאי ז"ל פעל במסירות נפש ובמאור פנים למען כלל ישראל ולמען יהודים שרצו להיות חלק מעם ישראל בארצו ויעידו על כך קהילות יהודי אתיופיה.

"בתפקידו כשר הדתות פעל לשילוב נשים במרחב הציבורי הדתי ולשיפור מעמד הבלניות ועולם המקוואות. השר רבי דוד אזולאי הותיר חותם בכל תפקיד ציבורי שביצע ויזכר אצל כולנו כאדם חם ולבבי המוכן תמיד לסייע בדבר קטן כגדול".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "‏רבי דוד אזולאי היה איש ישר ונאמן. מנהיג מסור לעם ישראל תורתו וארצו. איש צנוע ועניו שהיה דוגמא למנהיגות אמת. זוהי אבידה גדולה לכולנו".

יו"ר 'יחד' אלי ישי: "בצער ובכאב רב התבשרתי כעת על פטירתו של ידידי ורעי, מזכה הרבים השר רבי דוד אזולאי ע״ה. רבי דוד היה עבורי לסמל ודוגמא לנציג ציבור אמיתי שלנגד עיניו עמדה אך ורק טובת הכלל, ועבור כך הקריב פעמים רבות את טובתו האישית. ברוך דיין האמת!".

ח"כ קארין אלהרר: "זכיתי להכיר את השר אזולאי מקרוב. הוא היה איש מאיר פנים עם לב רחב, אדם צנוע וערכי, שנעים לעבוד איתו.

"זהו יום עצוב לכנסת, לממשלה ולכל עם ישראל. שולחת תנחומים למשפחת אזולאי היקרה. יהי זכרו ברוך".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "תנחומיי מעומק הלב למשפחת אזולאי היקרה, על פטירתו בטרם עת של חברנו לממשלה שר הדתות דוד אזולאי. השר אזולאי היה איש עשייה, אדם נעים הליכות וצנוע, והוא יחסר מאוד בחיים הציבוריים".

ח"כ פנינה תמנו שטה: "‏עצב רב על מותו של שר הדתות הרב דוד אזולאי. הוא היה חבר, איש יקר ומיוחד, איש שיח עם לב רחב. אדם צנוע שגם בתקופה שהייתי מחוץ לכנסת ידענו לשמור על קשר. תנחומי למשפחת אזולאי היקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר