טור אישי

הבועה הברנז'אית מתפוצצת // אבי רבינא

הברנז'ה העיתונאית חיה בבועה, חודשיים של ציוץ מהדהד ובלתי פוסק ברשתות החברתיות הסתיימו כאשר הקלפיות הוכיחו שבציבור הליטאי והספרדי: גדולי ישראל קובעים! (דעות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יוסי דייטש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בין הסיורים השונים שערכתי ביום הבחירות בירושלים, הייתה תחושה חד משמעית: יוסי דייטש הולך להפתיע ובגדול. עשרות רכבים שוטטו ברחבי ירושלים עם הג'ינגל בפול ווליום, תוך שהם צופרים ומשדרים אווירה פורימית משהו, בין לבין עברה בקבוצות הוואטסאפ הודעת הדוברות של מטה יוסי דייטש על חגיגות הניצחון בבנייני האומה. בנוסף, גם על קירות הבניינים אפשר היה לומר שיוסי דייטש לוקח את הבחירות ובגדול, כי במלחמת השילוט - החסידים מנצחים ובענק.

עוד צריך לציין כי יוסי דייטש עצמו שיחק את המשחק בצורה הכי טובה שאפשר, עד כדי כך שאנשי מטה ליאון נראו לעתים אובדי עצות. יוסי דייטש עובר מסך בצורה פנומנאלית, ולא מפחד מאתגרים ושאלות נוקבות. והאמת, אני באופן אישי התאהבתי בו.

בשעות הערב המוקדמות אמש, ניתן היה לחוש בדאגה על פניהם של בכירי 'דגל התורה', קריסות יזומות של מערכות הטלפונים, לוחמת סייבר משוכללת ובעיקר צבא האמת של חסידות גור שפשט על רחובות ירושלים. כל הטוב הזה הצליח לטעת ספק גם בלבם של הדגלאים.

ואז - מהפך! נתוני האמת החלו לזרום ל'אולפן כיכר השבת', ותמונת המפה הפנים-חרדית הלכה והתבהרה עם השעות. ככל שהלילה העמיק, הניצחון של דגל התורה הפך לחד משמעי כמעט בכל החזיתות. השיא הוא הניצחון הדרמטי בירושלים, כאן הוכח חד משמעית כוחה של 'דגל' - המפלגה הליטאית, שהפכה בין לילה לאחות הגדולה של חברתה החסידית הקטנה.

דווקא עכשיו, כשתמונת הניצחון כל כך ברורה הגיעה העת להזים את השמועות: הברנז'ה העיתונאית חיה בבועה, ואני לכאורה בתוכם! חודשיים של ציוץ מהדהד ובלתי פוסק ברשתות החברתיות, על כך שהציבור החרדי הוא כבר לא שחור ולבן, ייתכנו כאלה שמשתייכים פוליטית ל'דגל' אך יצביעו לדייטש. צייצנים אחרים פמפמו על הזליגה החרדית לברקוביץ', אבל דווקא הקלפיות הוכיחו שחור על גבי לבן שבציבור הליטאי והספרדי: גדולי ישראל הם שקובעים!

בנוסף, קמפיין 'דגל התורה' שלעיניים זרות נראה אנמי ומדשדש, נטול אמירות פומפוזיות, או עוקצנות נגטיבית סוערת, הצליח להוציא את הרוב הדומם - מהבית אל הקלפיות, ודעת התורה ניצחה! וכבר אמר ר' ברוך מרדכי אזרחי: "גדולי התורה הם מנהיגים ולא מונהגים".

ועכשיו, כמה ציטוטים שיעשו לכם נעים:

סגן השר מאיר פרוש: "אוי ואבוי לנו הציבור החסידי, אם להם יהיה משהו יותר משלנו, תזכרו את זה טוב".

סגן השר יעקב ליצמן: "סטירת הלחי הכי חשובה תהיה אם אנחנו נזכה". ציטוט נוסף של סגן השר ליצמן אמש: "דגל התורה תקבל שלושה מנדטים, אגודת ישראל תקבל 6 מנדטים".

ולסיום, הודעת הדוברות הפומפוזית של מטה דייטש: "22:00: פתיחת אולם כינוס לקראת תוצאות הבחירות. במהלך הלילה יגיע דייטש למקום להרמת כוסית חגיגית ולחגיגות הניצחון, שתתקיים בעזרת ה' בבנייני האומה".

צייצנים היזהרו בדבריכם (גם אני).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר