שוב אנטישמיות בקראון הייטס: "כל היהודים חייבים למות"

נדמה שהאלימות האנטישמית כלפי יהודים בשכונות החרדיות של רובע ברוקלין לא פוסקת, בפרט מצידם של שכניהם השחורים • משטרת ניו יורק: "פשע שנאה אפשרי" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

מקרה אנטישמיות נוסף התרחש אמש (שלישי) בקראון הייטס - השכונה החב"דית המיתולוגית ברובע ברוקלין שבניו יורק.

לאחר מספר שבועות בהם חרדים הוכו באלימות ורוססו כתובות נאצה, אדם חרדי הותקף בשד' איסטרן פארקווי בידי שלושה נערים אפרו-אמריקנים, כך מדווח אתר COLlive.

על פי הדיווח, הסצנה התפתחה כאשר הנערים עמדו לצד אתר בנייה בשדרה, וריססו גרפיטי על חומות האתר. עובר אורח חרדי שניסה לעצור אותם מהשחתה זו ולהבריח אותם מהמקום, ספג נאצות ואלימות מצד הנערים.

רחוב בקראון הייטס (צילום: שאטרסטוק)

בשלב זה החליטו שלושת הצעירים השחורים להפסיק את מעשיהם וללכת, אך תוך כדי עזיבתם את המקום צעק אחד הנערים לעבר החרדי: "כל היהודים חייבים למות" (משפט שנלקח ככל הנראה בהשראת דבריו של המחבל שטבח בשבת האחרונה ב-12 יהודים, בברית מילה בפיטסבורג, פנסילבניה), ואיים עליו כי ידקור אותו.

הנערים לא הסתפקו באלימות מילולית זו. הם אף השליכו בקבוק זכוכית לעבר האיש, ופצעו אדם נוסף בזמן שהיכו אותו בעזרת קונוס תנועה. הדיווח מעלה עוד כי הצעירים אף ירקו לעברה של חרדית שעברה במקום.

משטרת ניו יורק מסרה כי חוקריה מתייחסים למקרה כאל פשע שנאה אפשרי.

בהודעה מטעם ארגון 'השומרים' נמנו 7 מקרי אנטישמיות שאירעו בקראון הייטס רק בשבוע האחרון, וקראו לציבור לדווח אם הם נתקלים במעשים דומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר