"מעשה חמור מאוד"

אותר מכשור ריגול בתוך בית כנסת בקייב: "זו תעודת עניות"

"מאבטחי בית הכנסת איתרו ציוד מקצועי שעקב אחרי המבנה והמתפללים", גילה שליח חב"ד הראשי ומחשובי העסקנים בבירה האוקראינית • הרב הראשי אומר ל'כיכר השבת': "זה מזכיר לי את הקומוניסטים" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הכנסת המרכזי 'ברודצקי' בקייב (צילום מסך מתוך Google Maps)

ממצא חריג בקהילה היהודית באוקראינה: מאבטחי בית כנסת מרכזי בקייב גילו ציוד ריגול מקצועי המותקן בתחומי המבנה.

בהצהרה שפרסם אמש (שלישי) הרב משה ראובן אסמן, רב 'בית הכנסת המרכזי' המוכר בשם 'בית הכנסת ברודצקי', שליח חב"ד ראשי ועסקן חרדי מוכר בקייב, באתר האינטרנט שמתפעלת הקהילה, נאמר כי מדובר ב"תעודת עניות למדינה".

"צוות האבטחה הפרטי של בית הכנסת גילה, כי מספר בני אדם ניהלו מעקב סמוי אחר מתחם בית הכנסת ומבקריו", נכתב בהודעה. עוד נאמר כי מכשירי האזנה אותרו במהלך בדיקות שגרתיות שנערכות במבנה.

פנים בית הכנסת (צילום: שאטרסטוק)

לפי הרב אסמן, המשמש כאמור ברבנות הקהילה ומוכר כנשיא 'זק"א - אוקראינה' ועסקן מקומי בולט, "עלי להדגיש את חששותי לגבי מעשים שלא רק פוגמים בקהילה ומהווים אנטישמיות, אלא גם מהווים תעודת עניות לאומה כולה".

"עדכנתי בממצאים לא רק את ממשלת אוקראינה אלא גם בכירים ישראליים", מסר הרב, שהאשים בהודעתו סוכנות ממשלתית נגד שחיתות כמי שלדעתו התקינה את ציוד הריגול.

בית הכנסת של הרב אסמן נחשב לשני בחשיבותו בקהילה שומרת המצוות בבירה, לאחר בית הכנסת הגדול והעתיק ברובע פודול שבעיר.

רבה הראשי של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך הגיב לדברים בשיחה עם 'כיכר השבת'. לדבריו, "מעשים כאלו מצד שלטון החוק בתוך בתי כנסת ומבני דת, חמורים מאד, ומזכירים את פעילות הממשל הקומוניסטי שביצע מעקבים כדי לגלות פעילות דתית באוקראינה. למעקב כזה חייבות להיות סיבות טובות מאד והוראה מיוחדת".

בית הכנסת העתיק בפודול (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר