אחרי הבחירות

ועדת הפנים תדון בטענות לזיופים בבני ברק

ועדת הפנים של הכנסת תתכנס השבוע לדון בטענות סניף הליכוד בבני ברק כי בוצעו זיופים במהלך ספירת קולות החיילים: "האמת תצא לאור במוקדם או במאוחר" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: IDF Spokesperson)

פרסום ראשון: לאחר המהומות במהלך ספירת קולות החיילים בבני ברק, ביום שני הקרוב תתכנס ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד), לדיון מיוחד בעניין החשדות לזיופים חמורים בבחירות בבני ברק, המסעירות את העיר החרדית.

ועדת הפנים של הכנסת היא המפקחת הראשית על פעילות משרד הפנים, כולל פעילות הרשויות המקומיות והפיקוח הארצי על הבחירות, וגם על פעילות המשטרה. בין היתר חברים בוועדה ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) וח"כ יואב בן צור (ש"ס).

מלבד חברי הכנסת הוזמנו לישיבה המיוחדת גם נציגי משטרת ישראל ומשרד הפנים, מנהל הבחירות למועצת העיר בני ברק, יחיאל מלכה, חבר ועדת הבחירות למועצת העיר בני ברק, חיים סרצ'וק, ראש עיריית בני ברק היוצא, חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק הנכנס, אברהם רובינשטיין, ויו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, יעקב וידר.

כזכור, רשימת הליכוד בבני ברק, בראשות יעקב וידר, שהתמודדה בפעם הראשונה למועצת העיר, השיגה יותר מארבעת אלפים קולות בבחירות בשבוע שעבר.

בכל מקרה, בסיום ספירת הקולות, נמסר כי חסרים לרשימה עשרות קולות בודדים למנדט השני, אותם וידר, היה צפוי לקבל מקולות החיילים שטרם נספרו.

המהומה התעוררה כאשר ביום רביעי בצהריים הגיעו לבניין העירייה המעטפות הכפולות, שבהן קולות החיילים.

לפי הגרסה שפרסם הליכוד: "העסקנים התיישבו מיד לספור את הקולות, בעוד שבא כוח סיעת הליכוד לא קיבל אף הודעה על כך וממילא גם לא נכח במקום, וזאת בניגוד מוחלט לחוק. רק לאחר מספר שעות, בהן הקלפיות היו בידי העסקנים, נודע לנו על כך במקרה. פנינו מיד לנציג משרד הפנים ודרשנו לעצור את הספירה עד שנציגים מטעמנו יגיעו למקום אך הוא סירב!".

הליכוד ציין עוד כי "רק לאחר שהצוות המשפטי של הליכוד, בראשות עו"ד אבי הלוי, איים בעתירה לבית המשפט, נעצרה הספירה וכניסת המשקיפים שלנו אושרה. כשנכנסו המשקיפים מטעמנו לחדר הספירה, וללא שום סיבה, העסקנים במקום תקפו אותם באלימות קשה ביותר כאחרוני העבריינים והציאו אותם בכוח מהחדר, עד שלאחר מכן התברר שהמשקיפים שלנו סובלים מזעזועי מוח ושברים! להתנהלות הפלילית כולה, ולאלימות המטורפת, אין שום הסבר מלבד זיופים נרחבים ולכן אין לנו שום אמון בתוצאה שפורסמה".

מנגד, לפי גרסת העירייה: "את מעטפות הנכים והחיילים הביאו עם קבלתן לאולם מועצת העירייה לספירת הקולות והיו עימן גם מתחילת הספירה ועד סיומה מר יחיאל מלכה, מנהל הבחירות לעירייה מטעם הפיקוח הארצי על הבחירות, שתפקידו בכל ימות השנה הוא מנהל מח' החקירות ביחידה הארצית לפיקוח על הבניה במשרד האוצר ומר אורן תמיר, ראש חוליה באזור חולון של רשות המסים".

העירייה ציינה עוד כי "אשר לטענה, כי אותה הסיעה לא קיבלה הזמנה לישיבת ועדת הבחירות לספירת קולות הנכים והחיילים, על כך הגיב מנהל הבחירות בשיחה טלפונית עם היועץ המשפטי של אותה מפלגה, כי לראש הסיעה נשלחה הזמנה במייל בזמן ולכך ישנו אישור, כך שגם לטענה זו אין כל בסיס, ואם הסיעה תעתור על כך לבית המשפט הוא ישמח מאוד להופיע ולהציג את הנתונים כמות שהם".

במקביל למהומה בחדר הספירה ולמאבק המשפטי, עשרות תושבים התאספו מחוץ לבניין העירייה והפגינו בטענה ל"גניבת הבחירות", קראו קריאות בגנות עסקני העירייה, וקראו לעצור את ספירת הקולות עד לבירור הפרטים, דרישה שלא נענתה. כוחות גדולים של משטרת מרחב דן מנעו מהמפגינים להיכנס לבניין העירייה ולהתקרב לחדר הספירה.

בסיום ספירת קולות החיילים והנכים, פרסמה העירייה הודעה כי רשימת הליכוד זכתה ב-90 קולות, בעוד רשימת בני תורה זכתה ל-57 קולות, רשימת ג' ל-435 קולות ורשימת ש"ס ל-120 קולות, כך שהפער גדל עוד יותר ורשימת הליכוד נשארה עם נציג אחד במועצת העיר.

כאמור, התוצאה גרמה לסערה גדולה בעיר ולטענות על זיוף בוטה של תוצאות הבחירות ובליכוד פנו בימים האחרונים לכל הנוכחים שהיו בחדר הספירה הסגור, במטרה לאתר עדים לזיוף התוצאות, מה שהיה מאפשר להם לפנות לבית המשפט ולדרוש בחירות חוזרות, אך ככל הידוע לא הצליחו.

כעת, כפי שאנו מפרסמים לראשונה, בליכוד לא מוותרים, והדברים יחקרו על ידי ועדת הפנים של הכנסת, בהליך שצפוי להיות סוער במיוחד.

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק מסר בתגובה: "אני מודה לידידי ח"כ יואב קיש ולוועדת הפנים של הכנסת על ההתגייסות המהירה לבירור האמת. לא בטוח שנצליח להוביל לבחירות חוזרות, ככל שמדובר בזייפני בחירות מקצועיים, אבל האמת תצא לאור במוקדם או במאוחר. הלחץ האדיר של העסקנים, והאלימות חסרת התקדים שהפעילו נגד המשקיפים מטעמנו, מוכיחה יותר מכל את הפחד שלהם מהכיוון החדש שאליו התחייבנו להוביל את עיריית בני ברק. אני חוזר ואומר - מה שהיה לא יהיה עוד. עידן השחיתות והקומבינות נגמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר