משפחה שכזו

נחשפו בניו הנאצים של הצורר אדולף אייכמן

העיתון הבריטי, ה'דיילי מייל', התחקה אחר גורלם של ארבעת ילדיו של הצורר הנאצי שנתלה למוות בישראל. מתברר כי שלושת הגדולים נותרו נאמנים לאביהם ולנאציזם (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אייכמן האב במשפטו (צילום: לע"מ, ארכיון הצילומים של ישראל)

העיתון הבריטי "דיילי מייל" הצליח לאתר בארגנטינה את בנו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן ימ"ש שנתפס על יד ישראל ונהרג בתלייה. סיפור לכידתו של אייכמן זכה לאחרונה לעיבוד לסרט שהביא את העיתון הבריטי לחפש אחר גורלם של ארבעת בניו של הצורר הנאצי.

העיתון מצא, כי שלושת בניו הגדולים, קלאוס, הורסט ודיטר שנולדו עוד בגרמניה - נותרו נאמנים לאביהם הנאצי גם לאחר מותו - והבן הצעיר ריקרדו שנולד בארגנטינה והפך לארכיאולוג התנער מאביו וגינה אותו ואף פגש בשנות ה-90 את אחד מחוטפי אביו, כשהוא מכריז שהוא מבין את העניין לחלוטין.

ה"דיילי מייל" התחקה אחר עקבותיו של בנו השלישי של אייכמן, דיטר, כיום בן 76, שמתגורר בדירה בבואנוס־איירס, קילומטרים ספורים מהמקום שממנו נחטף אביו על ידי המוסד. כרמן (61), בת זוגו לשעבר של האח השני הורסט, הסכימה לחשוף את סיפור המשפחה.

בביתה בעיירה גארופה שבארגנטינה, סיפרה כרמן, כי הורסט אייכמן היה קרוב מאוד לאביו. לדבריה, הורסט מת בדצמבר 2015 מסרטן המעי הגס, כשהיה בן 75. אחיו הגדול קלאוס נפטר באותה שנה בגרמניה, והוא בן 79. האח דיטר מתגורר עם אשתו האיטלקייה, מרתה ולינוטי. דיטר היה בעברו מנהל עבודות בנייה וחילק את זמנו בין ארגנטינה לגרמניה לפני שפרש לפנסיה. כרמן תיארה את מי שהיה כאמור בן זוגה, הורסט, כ"נאצי אדוק".

כרמן היא תופרת במקצועה וחיה עם הורסט 13 שנים. "הוא האמין שאביו לא עשה כל רע. מלבד ריקרדו, כל האחים חשבו שאביהם חף מפשע".

הם לא הסתפקו רק במחשבות, לאחר הוצאת אביהם להורג, לפי הדיווח ב"דיילי מייל", הורסט וקלאוס הקימו תא נאצי כדי לתקוף בתי־כנסת וילדים יהודים. הורסט נשלח לכלא שנתיים מאוחר יותר על אחזקת נשק וחומר תעמולה נאצי. כרמן סיפרה כי גילתה על זהותו הנאצית של אביו של הורסט כשהייתה בחודש השישי להריונה. "כשוורוניקה נולדה, נתנו לביה"ח את שם נעוריי. לא יכולנו לדעת מי נמצא סביבנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר