הסיבוב השני בצפת

בשורה לגלבך: התפוצץ המו"מ בין ש"ס לאוחנה

מה גרם לפיצוץ הסיכומים בין ש"ס המקומית לבין מועמד הליכוד לראשות עיריית צפת שוקי אוחנה, בדרך להתלכדות חרדית סביבו במערכת הבחירות בסיבוב השני? (חדשות, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן)

הסיבוב השני בבחירות לראשות עיריית צפת, שייערך בין שוקי אוחנה לבין נחמן גלבך החרדי, מגיע לנקודת מפנה, זאת לאחר כישלון הניסיון של תנועת ש"ס המקומית לסגור עם מועמד הליכוד אוחנה.

במכתב מפורט שפרסם יו"ר ש"ס בעיר צפת רונן גנון לחברי מפלגתו, הוא פירט את השתלשלות האירועים בעקבות התפוצצות המו"מ עם אוחנה: "מיד לאחר הסיבוב הראשון בבחירות לראשות העיר, התכנס הגוש הדתי והחרדי להערכת מצב, והוסכם כי האחדות בעיר היא מעל הכל, ולכן יש צורך למנוע בחירות ולהתאחד סביב מועמדותו של שוקי אוחנה לראשות העיר".

לדבריו, כצעד ראשון תמכה אכן ש"ס במועמדותו של אוחנה לראשות העיר - כפי שנהגה דגל התורה - ובעקבות תמיכה זו אף נחתם הסכם קואליציוני בין ש"ס לבין הליכוד בראשות אוחנה.

אלא שההסכמים עם הסיעות החרדיות לא מצאו חן בעיני תומכיו של אוחנה, שמיהרו לצאת בקמפיין התנגדות פנימי, וצעד זה הוביל ככל הנראה בסופו של דבר לפיצוץ הסיכומים.

"דבר זה גרר תגובות נזעמות מצד בכירים בליכוד, עד כדי שפסלו את תנועת ש"ס ותנועת ג' מלשבת בקואליציה עם שוקי אוחנה. הם הציבו אולטימטום לשוקי 'אנחנו או הם!'", טוען גנון.

עוד מוסיף יו"ר ש"ס המקומית: "לצערינו הרב, המועמד לראשות העיר מר שוקי אוחנה חזר בו מההסכם, והוא העדיף אנשים שבוחרים בפילוג, ופוסלים מפלגות לגיטימיות לשרת את בוחרינו ואת כלל תושבי העיר".

לדברי גנון, ש"ס לא תוכל לסבול מפלגה שמנסה למחוק את מפעל חייו של מרן, ולהפוך אותנו ללא לגיטימיים.

גלבך, בראיון ל'כיכר השבת' (צילום: אבי רבינא)

בהודעה שהפיץ לציבור הרחב משבח גנון את נחמן גלבך על הסכמתו הראשונית לחבור לאוחנה ולוותר על ריצתו לראש העיר, וכותב כי "הוא עשה צעד ענק, והסכים לוותר על התמודדות לראשות העיר רק למען האחדות והשלום".

במקביל, כזכור, כבר קיבל נחמן גלבך את תמיכת ראש עיריית צפת היוצא אילן שוחט, שלא עלה לסיבוב השני, מה שעשוי לקרב קהלים נוספים שחוששים ממינויו של אוחנה.

שוחט, עם גלבך (צילום: דוד כהן)

בהודעה שפרסם שוחט לבוחריו נכתב, כי על מנת לעצור את המהלך של אוחנה, הוא נפגש עם נחמן גלבך "שמוכן שאחד מסגניו יהיה נציג הסיעות החילוניות, ותיקים משמעותיים יהיו תחת ניהול שלנו, זאת כדי לשמור על סטטוס קוו ולהמשיך לקדם את צפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר