כשהשוטר בברזיל רצה לקרוא לבנו 'בנימין נתניהו סנטייגו'

שליח חב"ד בעיר בלו הוריזונטה שבברזיל, מספר ל'כיכר השבת' על השוטר מעבר לכביש ששיתף אותו בקושי ביזארי במיוחד שהוא חווה • אהבת ישראל בדרום אמריקה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שוטר בברזיל (צילום: shutterstock)

מי מאיתנו לא מכיר את בנימין נתניהו? מסתבר שקשה למצוא מישהו כזה, אפילו במדינות העולם. אבל הסיפור הבא הפתיע גם אותנו.

"אבי, הרב ניסים קאטרי, מתגורר בברזיל כבר 32 שנה, בעיר השלישית בגודלה במדינה - בלו הוריזונטה. מול בית חב"ד שמשפחתי מפעילה, קיימת תחנת משטרה שאנו מתחזקים איתה קשרים חמים", פותח הרב מנדל קאטרי, שליח חב"ד בעיר.

"לאחד השוטרים בתחנה יש את המספר האישי שלי, ובזמן ששהיתי לתקופה קצרה בישראל הוא שלח לי הודעה, שנולד לו בן והוא מעוניין לקרוא לו בנימין נתניהו כשם פרטי", מספר ר' מנדל ל'כיכר'.

"השוטר, כנוצרי אוונגליסטי, כל כך אהב את ישראל, ואת ראש הממשלה נתניהו ועמדותיו שהוא מציג בפני האו"ם, שהוא רצה לקשר בין הדמות שהוא מעריץ לבין בנו.

בלו הוריזונטה, ברזיל - מראה כללי (צילום: שאטרסטוק)

"הבעיה, שפה בברזיל אי אפשר לתת כל שם שרוצים. מכיון שהשם 'נתניהו' הוא שם משפחה, בלשכה למרשם אוכלוסין לא הסכימו לרשום אותו. אמרו לו, 'אתה לא יכול לתת לבן שלך שם שאינו פרטי'. השוטר פנה אלי, וביקש שאנסה לסייע לו.

"אבא שלי נכנס לעובי הקורה, והכין מכתב שבו הוא פונה למרשם האוכלוסין ומסביר, שגם השם 'נתניהו' הוא שם פרטי, מאחר והוא הטיה לשם התנכ"י נתניה".

"המאמץ נשא פרי, והמשרד הסכים לרשום את בנו של השוטר הברזילאי כ'בנג'מין נתניהו רוזה סנטייגו דה קסטרו'." כהוכחה מצרף ר' מנדל את המסמך הרשמי (ראה למטה) כשבראשו מתנוסס שם ייחודי זה.

"השוטר תיאם איתי שבימים הקרובים יגיע עם בנו ויצטלם איתנו על רקע בית חב"ד", חותם ר' מנדל את סיפורו שמסתיים בימים אלו.

יוזכר כי נשיא ברזיל הנבחר, ז'איר בולסונרו, משתייך אף הוא לזרם הנוצרי-אוונגליסטי הנפוץ בארצות דרום-אמריקה ומוכר כאוהב ישראל. בולסונרו הבטיח שיעביר את השגרירות הברזילאית מתל אביב לירושלים וזכה לתשואות מצד ראש הממשלה נתניהו, שצפוי להשתתף בטקס השבעתו של הנשיא הברזילאי ב-1 לינואר.

'בנג'מין נתניהו רוזה סנטייגו דה קסטרו' (צילום: ר' מנדל קאטרי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר