סקרים חדשים

מצטמצם הפער בבחירות האמצע בארה"ב

אחרי שבמפלגה הדמוקרטית דמיינו כי יוכלו להשתלט על הסנאט והקונגרס ובכך לשתק את ממשלו של טראמפ נראה כי החלום נגוז לאור התאוששות הרפובליקנים בסקרים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

בינתיים יכול טראמפ לחייך, שכן הסקרים לקראת בחירות האמצע, המבחן המשמעותי של ממשלו, בהן ייבחרו נציגי הקונגרס והסנאט מצביעים על כך שהמפלגה הרפובליקנית מצמצמת את הפער והוא עומד על פי סקר NBC ו"וול סטריט ג'ורנל" שפורסם אמש (ראשון) על 7% בלבד.

בסקר אין כדי ללמד מי ינצח בבחירות לכל אחד מבתי הקונגרס – הסנאט העליון ובית הנבחרים התחתון – אבל הוא כן יכול ללמד על הלך הרוח הכללי בארה"ב ערב בחירות האמצע.

לפי הסקר החדש, 50% מהאמריקנים שצפויים לצאת להצביע מצהירים, כי הם תומכים בקונגרס בשליטת הדמוקרטים ו-43% מעדיפים קונגרס רפובליקני. מדובר בפער קטן יותר מזה שהיה באוקטובר, אז עמד היתרון של הדמוקרטים על 9%. עם זאת עורכי הסקר מציינים, כי הפער הזה נמצא עדיין בטווח טעות הדגימה כך שהוא אינו חד משמעי.

צמצום הפער משקף, לדברי הפרשנים, את התחושה הכללית בארה"ב שחלום "הגל הכחול" של הדמוקרטים מתרחק. פרשנים מעריכים עדיין, כי הדמוקרטים ישיגו רוב בבית הנבחרים אך לא בסנאט שיישאר תחת שליטת הרפובליקנים.

הפילוג החברתי בארה"ב ותקופת נשיאותו הסוערת של דונלד טראמפ הפכו את הבחירות הללו למעניינות במיוחד עבור האמריקנים והעולם, והם ישמשו על פי הפרשנים כ"בחירה מחודשת" של הנשיא. לפי NBC, לא פחות מ-70% מבעלי זכות הבחירה מגלים עניין רב בבחירות שייערכו השבוע, עלייה מ-61% בבחירות האמצע שנערכו ב-2010.

40% מבעלי זכות הבחירה הצהירו בסקר הרשת האמריקנית, כי האופן שבו יצביעו בבחירות האמצע יהיה כזה שמשקף את התנגדותם לטראמפ ו-32% הצהירו כי הצבעתם תהיה סימן לתמיכתם בטראמפ. רק 28% אמרו כי בהצבעתם לא תהיה הבעה עמדה כלשהי על תפקודו של הנשיא.

שביעות הרצון של הבוחרים מטראמפ, שגדלה בחודשים האחרונים לאור המצב הכלכלי המשתפר והטיפול בסוגיית המהגרים, נותרת יציבה. לפי הסקר 46% מבעלי זכות הבחירה וממי שמתכוונים לממש את זכותם להצביע מרוצים מתפקודו ו-52% אינם מרוצים. 59% מבעלי זכות הבחירה אומרים כי הם רוצים לפחות שינוי מסוים באופן שבו טראמפ מנהיג את ארה"ב. הסקר נערך בימים חמישי עד שבת האחרונים.

בסקר אחר, שפרסם בסוף השבוע מכון הסקרים "גאלופ", התבקשו הנשאלים לציין את הנושאים החשובים להם ביותר סביב בחירות האמצע . שיעור המשיבים "ישפיע מאוד" בנוגע לסוגיית ביטוח הבריאות היה הגבוה ביותר – 80%, ואחריו הכלכלה וההגירה עם 78%. אחריהם בדירוג: היחס שלו זוכות נשים בחברה האמריקנית 74%, מדיניות הפיקוח על הנשק 72%, מסים 70%, יחסי החוץ 68%, אופן חלוקת ההכנסות והעושר בארה"ב 68%, מינוי השופט ברט קבאנו לבית המשפט העליון 64%, מדיניות הסחר והמכסים של ארה"ב 61%, שינויי האקלים 53% וחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016 45%.

הסקר של "גאלופ", שבו ניצבה סוגיית המהגרים בראש רשימת הנושאים החשובים לאמריקנים, משקף את מיקומה של הסוגיה הזו בשיח הציבורי האמריקני בחודש האחרון, דבר שעליו הנשיא האמריקני נותן את הדעת בשורת צעדים שנקט לאחרונה בנושא, כשהוא מעורר סערה בצד השמאלי של המפה הפוליטית בארה"ב מחד, אך זוכה לתמיכת הימין האמריקני שסבור שיש לטפל בבעיה בצורה נוקשה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר