עיכוב תמוה

כשלושה חודשים אחרי: הגר"ד לאו קיבל את סמכויות הגיור

לאחר עיכוב מוזר שפשרו לא נודע עד עתה, ולאחר פניית סגן שר הביטחון אלי בן דהן לראש הממשלה בנימין נתניהו, הועברו סוף סוף סמכויות הגיור בישראל לידיו של הרב הראשי הגר"ד לאו (חדשות ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לפני כשלושה חודשים, בחודש אב, נכנס הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, לתפקיד נשיא בית הדין הגדול, אך למרות זאת הרב לא קיבל לידיו את סמכויות הגיור, וזה בשל לקונה בחוק. בשל העובדה שהראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שימש כאחראי על נושא הגיור ובשל העובדה שהוא שימש כנשיא בית הדין קדנציה שלימה, למעלה מעשור.

מאז מינוי הגר"ד לאו לנשיא בית הדין, המתינו בלשכתו להחלטת ממשלה שתאשר את העברת הסמכויות לידיו של הרב לאו. החלטת הממשלה התעכבה מסיבה שאינה ברורה, וכך נוצר שלא היה אחראי על מערך הגיור במדינת ישראל, שכן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סיים את כהונתו כנשיא בית הדין הגדול.

במערכת הפוליטית היו מי שטענו, כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי היה אחראי לעיכוב, בשל המחלוקות הפנימיות בתוך הרבנות הראשית. אך בלשכת דרעי הכחישו, שוב ושוב, את הטענות.

הסאגה הגיעה לסיומה בשל התערבותו של סגן שר הביטחון אלי בן דהן, ששימש בעבר כמנכ"ל בתי הדין הרבניים, שהתערב בנושא וביקש מראש הממשלה להעביר החלטה שתסמיך את הגר"ד לאו להיות אחראי על מערך הגיור.

בן דהן שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וטען, כי עיכוב המינוי פוגע במערך הגיור במדינת ישראל, ואכן ראש הממשלה קיבל את הבקשה והממשלה אישרה אמש (ראשון) את העברת הסמכויות.

סגן השר בן דהן אמר לאחר החלטת הממשלה: "מינויו של הרב לאו לתפקיד – קריטי, כיוון שאחד הדברים החשובים בבתי הדין לגיור זה קיומה של יד מכוונת למקרים סבוכים של גיור. במיוחד בעיתות אלו, חשובה יציבותו של בית הדין לגיור לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר