"יהלום שחור"

לב לבייב לא מתכוון להגיע לחקירה בישראל

איש העסקים החרדי לב לבייב לא מתכוון להגיע לישראל ולשתף פעולה עם החקירה המנהלת בלהב 433. לדברי מקורביו: "אם המשטרה רוצה לחקור אותו היא תצטרך להגיע אליו לחו"ל" (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
לב לבייב (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

פרשת "יהלום שחור": איש העסקים החרדי לב לבייב לא מתכוון להגיע לחקירה במשרדי להב 433, כך דווח הערב (שני) בחברת החדשות.

לדברי גורמי חקירה שצוטטו בכתבה: "כל העקבות מובילים ללבייב, הוא הנהנה העיקרי מההונאה. חלק מהרכוש שנתפס שייך לו. לבייב לא נמצא בארץ, אם היה הוא נחקר ונעצר".

מנגד, מקורבים לאיש העסקים אמרו ל'החדשות': "הוא לא מתכוון להגיע לארץ, אם המשטרה רוצה לחקור אותו היא תצטרך להגיע אליו לחו"ל".

במשטרה אמרו: "אנחנו ננסה להגיע אליו, ננסה לקדם חקירה משותפת עם הרוסים, זה גם אינטרס שלהם".

מוקדם יותר האריך בית המשפט את מעצרם של החשודים, בניהם בני משפחתו של לב לבייב. בהחלטתו כתב השופט: "הונחו לפני מסמכים הקושרים את החשודים לעבירות. ישנם בכירים יותר ופחות, כאלה שמעורבים באופן עמוק יותר, וכאלה שהחשד לגביהם פחות. לעת הנוכחית ישנו חשד סביר לגבי כל אחד ואחד מהחשודים. ישנה עילת מעצר מובהקת לשיבוש הליכים".

כזכור הבוקר, נעצרו שישה חשודים שנעצרו בפרשת החשד להברחת ענק של יהלומים לישראל לאחר חקירה סמויה שארכה כבר כמה חודשים.

מהחקירה עולה כי עובד באחד המפעלים של איש העסקים לב לבייב ברוסיה הבריח לישראל כמות גדולה של יהלומים בשווי מיליוני שקלים, כשהגיע לפני שש שנים כתושב חוזר. אחר הצהריים יתקיים דיון בהארכת מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בראשון לציון.

על פי החשד, היהלומים נמכרו בארץ מבלי שדווח עליהם לרשויות המס. בפשיטה שערכו בלשי היחידה לחקירות בינלאומיות על ביתו נמצאו מאות תעודות משלוח הקשורות ליהלומים.

במשטרה ניסו להבין כיצד הוברחו היהלומים לישראל, ועלו על נתיב מרכזי: עובד בכיר באחד המפעלים של לבייב ברוסיה, שהגיע לפני שש שנים לישראל כתושב חוזר, טמן גם כמויות גדולות של יהלומים במזוודות יחד עם שאר הכבודה שלו. הוא נחקר ומאוחר יותר הוא צפוי לעמוד בפני שופט במסגרת הארכת מעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר