עוד 5 שנים

נבדקת האפשרות להאריך את כהונת רבני ירושלים לגיל 80

במשרד הדתות בוחנים, בימים אלו, אפשרות להאריך את כהונת רבני העיר ירושלים הראשל"צ הגר"ש עמאר והגר"א שטרן בחמש שנים נוספות, עד לגיל 80 • המהלך זקוק לאישור משרד המשפטים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבני ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: במשרד לשירותי דת בודקים בימים אלו אפשרות של הארכת כהונת הרבנים הראשיים בירושלים, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר והגאון רבי אריה שטרן, בחמש שנים נוספות, עד לגיל שמונים, כך נודע ל"כיכר השבת".

לפני מספר חודשים האריכה מועצת הרבנות הראשית את כהונת הראשל"צ הגר"ש עמאר בחמש שנים, עם הגיעו לגיל 75. לפני כשנתיים וחצי, במהלך דומה, הוארכה כהונת הגר"א שטרן. כך שבחמש שנים הקרובות שני הרבנים צפויים לסיים את כהונתם.

אך ל"כיכר השבת" נודע כי בימים אלו החלו במשרד הדתות לבדוק את אפשרות הארכת כהונת הרבנים בחמש שנים נוספות, עד לגיל 80. בפועל, המהלך זקוק לשינוי בתקנות של השר לשירותי דת - כעת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - אך יתכן ובמשרד יתקשו לאשר את המהלך שכן הוא זקוק לאישור משרד המשפטים שם החלו לבחון את הנושא.

מי שהעלה את הנושא היו גורמים בלשכת הרב שטרן שכאמור צפוי לסיים את כהונתו בעוד כשנתיים וחצי.

יצוין כי במידה והמהלך לא יאושר, בחירת הרב הראשי הספרדי צפויה להיות רק בעוד כחמש שנים, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות - מעט לאחר בחירת הרבנים הראשיים לישראל. שכן הגר"ש עמאר יסיים את כהונתו כחצי שנה לפני הבחירות, מה שמונע את קיום הליך הבחירות, מאחר ובמשרד המשפטים לא מאשרים לפתוח הליך בחירות בחודשים הסמוכים למערכת בחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר