סיכום עגום

חצבת בארה"ב: 17 פעוטות חרדים נדבקו בישראל

בכתבת סיכום שמגישה סוכנות הידיעות הבינלאומית CNN, היא מסבירה כיצד נדבקו 17 ילדים למשפחות חרדיות בבורו פארק ובוויליאמסבורג בחצבת • רמז: החרדים אשמים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

החצבת הישראלית הגיעה לתפוצות - כך מתברר היום יותר מתמיד, עם הכרזתה של מחלקת הבריאות של העיר ניו יורק.

לפי המחלקה, 17 ילדים - בין הגילאים 7 חודשים ו-4 שנים - מתוך הקהילה החרדית בעיר, נדבקו בחצבת. כולם חוו סיבוכים או התאשפזו, אך לא היו מקרי מוות.

הילדים, שמתגוררים בשתי השכונות החרדיות המרכזיות של רובע ברוקלין - בורו פארק ווויליאמסבורג - אובחנו במחלה, כאשר שלושה מתוכם נדבקו בזמן שביקרו בישראל - כך מדווחת מחלקת הבריאות באתר הרשמי שלה. על פי CNN, הדבר נובע מתודעת החיסון הנמוכה בקהילות חרדיות בישראל.

המחלקה הדגישה כי בקהילה החרדית נעשית עבודה רבה כדי להטמיע את תודעת הרפואה המודרנית, בזמן שרבים חושבים - באופן שגוי - כי העדריות החרדית שומרת על החרדים מפני מחלות.

משפחה חרדית בבורו פארק (צילום: שאטרסטוק)

"אנו פונים בהודעות למוסדות חינוך תורניים, מפרסמים בעיתונים קהילתיים ומפיצים חומר הסברתי בשכונות החרדיות", נאמר בהודעה, שאליה צורפו ציטוטים מצד מנהיגים יהודיים בניו יורק, הקוראים לקיים את 'ונשמרתם'.

כזכור, מעבר למקרי התחלואה בבורו פארק ובוויליאמסבורג, דיווחנו ב'כיכר' על אזהרות דומות בריכוזים חרדיים נוספים בארצות הברית.

בתקופת החגים הזהיר משרד הבריאות האמריקני מפני חולה חצבת שהגיע מישראל, ושהה בבתי כנסת בשכונה החסידית ניו סקוור במהלך החג. זמן מה לאחר מכן קיבלו תושבי מונסי הודעה דומה.

במקביל, פרצה בהלה כאשר נודע שחלק מהטסים מאומן לישראל נדבקו במחלה, ביניהם רב בחסידות ברסלב שאושפז במצב קשה. טיסה נוספת, מטורקיה לישראל, הביאה את משרד הבריאות הישראלי להזהיר את הטסים בה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר