סערת זילבר

מנדלבליט לשקד: אין מקום להתערבות בסמכותי

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע לשרה איילת שקד כי אל לה להתערב בסמכותו אך במקביל הודיע למשנה שלו דינה זילבר כי בינתיים לא תייצג אותו בממשלה או בכנסת (חדשות, בארץ)

שקד ומנדלבליט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"איני מקבל את התפיסה העקרונית שעשויה להשתמע ממכתבך", כך הגיב הבוקר (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב תשובה לשרת המשפטים איילת שקד שדרשה לפטר את המשנה שלו, דינה זילבר.

ב-ynet דווח כי במקביל למכתב, מנדלבליט הודיע הבוקר לזילבר בשיחת טלפון כי היא לא תייצג לעת עתה את משרדו בממשלה או בכנסת.

במכתבו לשרה שקד, כתב מנדלבליט כי "החלטה על התייצבותו של גורם משפטי הכפוף לי כנציג היועץ המשפטי לממשלה הינה החלטה הנתונה לסמכותי ולאחריותי הבלעדית ואין מקום להתערבות בסמכות זאת. בכוונתי להידרש להתבטאויות שעליהן עמדת ולבחון את הדברים.

"ואולם, בה בעת חשוב להבהיר כי איני מקבל את התפיסה העקרונית שעשויה להשתמע ממכתבך. בכוונתי לבחון את ההתבטאויות המובאות במכתבך. בהמשך לכך אעדכנך כיתד מצאתי לנכון לפעול בנושא".

אמש, אמרה השרה שקד כי היא מצפה שמנדלבליט יפטר את זילבר בעקבות המתקפה שלה נגד חוק 'נאמנות בתרבות' שיזמה שרת התרבות מירי רגב.

בדיון בוועדת החינוך והתרבות על החוק, אמרה זילבר כי "הארץ שינתה את פניה, הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים אלא גם מילים חדשות. משילות, נאמנות, התגברות. שיח לעומתי, פוצע, מצלק את הרקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג - מי לנו ומי לצרינו. ואם יש מי שנאמן, אז יש גם מי שבוגד? גיס חמישי? הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה".

בעקבות הדברים, פנתה שקד למנדלבליט וכתבה כי "זילבר אינה מייצגת את עמדת המשרד יותר בוועדות הכנסת. זילבר פתחה בשורת התבטאויות קיצוניות ומתריסות נגד חברי הכנסת ושרי הממשלה. ניכר ממעשיה החוזרים ונשנים של זילבר שאין היא מבקשת לפעול על פי הנחיות התקשי"ר, הנחיות היועץ המשפטי לממשלה או כל כלל בסיסי אחר של מנהל תקין המובן מאליו לכל גם מבלי שיועלה על הכתב. ניכר גם כי אין היא מבקשת לפעול כיועצת משפטית באופן מקצועי וישר. לצערי אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטויה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת".

שר החינוך נפתלי בנט, תמך במהלך של שקד וכתב כי מדובר ב"‏מהלך חשוב מאין כמותו של שרת המשפטים שקד והבית היהודי. תפקיד יועצים הוא לייעץ, שופטים לשפוט וממשלה למשול. במרוצת השנים הדברים התבלבלו. זהו עוד צעד משמעותי של הבית היהודי בחזרה לשפיות ולאיזון. כל הכבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר