עירנות מנעה אסון

נתב"ג: תאונה בין שני מטוסים נמנעה ברגע האחרון

מטוס איירבוס שהחל להמריא ללא אישור מנמל התעופה בן גוריון, כמעט והתנגש במטוס מנהלים קטן שהגיע מאוסטריה והחל לנחות במסלול ההמראה של מטוס הנוסעים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטוס איירבוס של איזיג'ט, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

אירוע בטיחותי נמנע אתמול (שלישי), בנתב"ג בזכות ערנות של מגדל הפיקוח שקלט את האסון כמה רגעים לפני שקרה. מטוס איירבוס A320 של חברת איזיג'ט החל בריצת המראה ללא אישור על אחד המסלולים בשעה שמטוס מנהלים הגיע לנחיתה במסלול אחר. הפקח שקלט את הסיטואציה בזמן, הורה לטייס לעצור באופן מיידי ובכך מנע התנגשות קשה.

על פי הדיווח ב-ynet, האירוע התרחש אמש, מעט לפני השעה 19:30 בערב. מטוס האיירבוס A320 של חברת איזיג'ט הבריטית, שהמריא כשהוא עמוס נוסעים לניס שבצרפת בטיסה לכיוון מערב על גבי מסלול 26, נעצר בפתאומיות אחרי שהחל את ההמראה ללא אישור, זאת בעקבות הוראה של פקח במגדל הפיקוח.

הפקח שהיה ערני לנעשה בשדה, זיהה מטוס מנהלים מסוג בומברדייה צ'לנג'ר 350, שהגיע מאוסטריה, שהחל בנחיתה על מסלול 12 שמצטלב עם המסלול שבו ניסה טייס האיזיג'ט להמריא.

זו לא הפעם הראשונה בה נמנעים אסונות תעופה בנתב"ג, רק לפני כמה חודשים כמעט והתנגש מטוס של האו"ם שהמריא משדה דב במטוס של חברת פדקס, שבשנייה האחרונה ביצע תמרון אווירי מסוכן והצליח למנוע את ההתנגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר