פרסום ראשון

לפני התמיכה: אלו הדרישות של אריה קינג ממשה ליאון

לאחר הודעת התמיכה של סיעת 'מאוחדים' ואריה קינג במשה ליאון, מתבררות הדרישות - על קדושת העיר - שהציב קינג. ליאון במהלך הפגישה: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אריה קינג (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: יממה אחרי הודעת התמיכה של סיעת 'מאוחדים', בראשות אריה קינג, במשה ליאון לראשות העיר ירושלים, בסיבוב השני נגד עופר ברקוביץ, הולכת ומתבררת רשימת ההתחייבויות העקרוניות שהסיעה קיבלה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הבוקר (רביעי) הגיע אריה קינג לביתו של משה ליאון בשכונת רחביה על מנת להוציא התחייבויות בנוגע לקדושתה וצביונה הרוחני של העיר.

בין רשימת הדרישות של קינג: צמצום חילולי השבת בירושלים באמצעות אכיפת חוק שעות עבודה ומנוחה הכלול בחוקי העזר העירוניים, הנוצרים לא יעורבו בתחומי העירייה וכן למנוע תלייה של דגלי 'מצעד התועבה' הנערך מדי שנה בעיר הקודש.

המועמד משה ליאון התחייב במהלך הפגישה כי "מה שהיה הוא לא מה שיהיה בכל הקשור לקדושתה של העיר ירושלים".

בתוך כך, הבוקר נראו הרב עמיחי אליהו, בנו של הרב שמואל אליהו ואישים בכירים מהזרם החרד"לי בציונות הדתית כשהם יוצאים מביתו של משה ליאון.

במכתב שפרסם בשעה האחרונה, כתב הרב עמיחי אליהו: "אריה דרעי לא כוס התה שלי בפרט ולא של הציונות הדתית ככלל. אבל אם השאלה היא בין אידאולוגיות של מר"צ/"ישראל חופשית" להתנהלות של דרעי -אומנם לא בלב קל, אבל אני עם דרעי".

עוד הוסיף הרב אליהו: "ואם השאלה היא בין התרבות של רחל עזריה/"השגחה פרטית" לזו של ש"ס ודגל, הרי שאני מעדיף להשקיע מאמצים לבנות גשר עם אנשים שמאמינים בתורת ישראל וברלוונטיות של דברי חז"ל, על פני אנשים שדואגים לקדם את האינטרסים של התנועה הרפורמית בישראל".

משה ליאון ואריה קינג סירבו להגיב.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי השטח הרדום בירושלים מלחיץ את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ובעקבות כך הוא זימן ישיבת חירום בלשכתו עם כל בכירי המפלגה ומנהלי המטות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר