"שנאה לחב"ד"

ילד נפצע מסלע שהושלך מהחיידר השכן: "נשאר חי בנס"

מריבות בין ילדים משני תלמודי תורה בביתר עילית הגיעו לכדי פיקוח נפש • טענות: "יש בחיידר הליטאי שנאה לחב"ד, והצוות עוצם עין" • ההנהלה ל'כיכר': "אין שום שנאה. חיים בשלום" (חרדים)

הילד הפצוע לאחר הטיפול הרפואי (צילום: באדיבות המשפחה, COL)

מחלוקת בין ילדים בתלמודי תורה בביתר עילית הגיעה לידי פיקוח נפש: תלמיד בת"ת של חב"ד בעיר נפצע מסלע שהושלך לעברו מתלמוד תורה ליטאי שכן.

תחילת הסיפור בדיווח באתר COL, לאחר שאתמול (שלישי) בשעת הפסקת הצהריים, הושלכה סלע גדולה לעבר תלמידים בחיידר חב"ד בביתר עילית, מהת"ת הסמוך. ילד בן 3, ששיחק באותה עת לתומו בחצר גני הת"ת, נפצע בצוארו ופונה לקבל טיפול רפואי. מצבו מוגדר 'קל' והוא סובל מחתכים ושריטות בצואר.

לפי אביו של הילד, שהגיב על המעשה ל-COL, "הסלע 'פיספס' את הילד בסנטימטרים בודדים. ח"ו לחשוב מה היה קורה אילו היה נפגע בראשו באופן ישיר. בנס הוא נשאר בחיים".

כיתת גן בת"ת חב"ד בביתר (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מדובר בשני תלמודי תורה בין הרחובות 'המגיד ממעזריטש' ו'חב"ד' בגבעה B בעיר. תלמידי חיידר חב"ד סובלים מהצקות והתנכלויות יום יום, מצד תלמידים בת"ת השכן, 'אורחות חיים', המשתייך למגזר הליטאי.

"זה התחיל בחצץ, והגיע לברזלים ולסלעים", טוען שכן ל'כיכר השבת'. "יש ילדים אלימים בת"ת הליטאי, שמשתוללים בשעת ההפסקות. השמועות אומרות כי אין מי שישמור על הילדים בשעות אלו", הוא מספר בכעס. לדבריו, "ביתר מוכרת כ'עיר הילדים' בלי עין הרע, חבל שהמצב כך".

חסיד חב"ד תושב האזור טוען בשיחה עם 'כיכר', כי "יש בת"ת הליטאי שנאה לחב"ד, והצוות החינוכי בוחר לעצום עין".

'עיר הילדים'. ילדים בביתר עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

תגובת איש חינוך בת"ת אורחות חיים, ממנו הושלכה האבן, ל'כיכר השבת': "שמענו על המקרה בצער רב. הורנו להדק את בד היוטה בחלק התחתון של הגדר - הפרצה שממנה נזרקים אבנים וחפצים שונים. כשכך יקרה, לא תהיה אפשרות טכנית להשליך אבנים".

"לגבי האירוע של אתמול, והשלכת האבן הירושלמית, מתחקיר שערכנו האבן היתה בקצה הגדר וילד הדף אותה למטה. הנושא יטופל בשיחות של המלמדים והתלמידים, וגם טכנית בהידוק בד יוטה למניעת מקרים דומים", נמסר. איש החינוך הוסיף בשיחה עם 'כיכר', כי "השמועות על שנאה לחב"ד הן שקר גמור. אין כל שנאה, ואנחנו חיים בשלום ובשלווה".

על פי COL, מפקח בכיר של משרד החינוך הוזמן כדי לחקור את האירוע, ובמקביל צפוי המשרד להתייחס למקרה בתגובה רשמית, שתפורסם כאן לכשתתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר