גדולי הפוסקים בקריאה

בהלת החצבת: "מי שלא מתחסן - שופך דמים"

גדולי הפוסקים החרדים יוצאים בפסק הלכה פומבי, בו הם מכריזים כי חלה על כלל הציבור חובה הלכתית למהר ולהתחסן מפני הנגיף • חסיד חולה שהגיע לרבו, יצר פאניקה במודיעין עילית (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילד חרדי מתחסן נגד חצבת, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"מי שלא מתחסן, הרי הוא שופך דמים" - כך מפרסמים הערב (רביעי) גדולי הפוסקים בציבור החרדי, וזאת במטרה למגר את הנגיף שעושה שמות ברחבי ישראל.

כזכור, לפני כשבוע נפטרה פעוטה במאה שערים, כתוצאה ממחלת החצבת, זאת משום שלא התחסנה; כך גם בני משפחתה ברוכת הילדים.

הרבנים מצטטים בין היתר: "נאמר ב'שולחן ערוך': 'נתנה התורה רשות לרופא לרפאות, ומצוה היא, ובכלל פיקוח נפש היא, ואם מונע עצמו, הרי זה שופך דמים'".

על המכתב חתומים חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, חברי בד"ץ בני ברק הגאונים רבי שריאל רוזנברג, רבי משה שאול קליין ורבי מנחם מנדל לובין.

עוד בנושא >>

כך גם ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך, שכתב בתוך דבריו: "חייב כל אב לדאוג לחסן בנו ובתו מיד, שהמגיפה מתפשטת רח"ל". את המכתבים יזם ד"ר מנחם ברייר, סגן המנהל הרפואי במעייני הישועה.

בתוך כך, חסיד ויז'ניץ, שנדבק במחלת החצבת והסתופף בשבת האחרונה בבית הכנסת של החסידות במודיעין עילית, בה ביקר האדמו"ר, גרם לגל פאניקה בשכונת ברכפלד בה שהה.

כרוז הקורא לירושלמים לרוץ ולהתחסן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בערב שבת, ליל שבת וסעודה שלישית התפלל כאמור החסיד בבית הכנסת ויז'ניץ, ובבוקר השבת בבית הכנסת בוהוש.

בשל כך פרסמה פקידה בכירה במשרד הבריאות הודעה בה נכתב, כי "כל המתפללים שביקרו באותו יום ושעות בבית הכנסת, במידה ומי מהם יפתח מחלת חום ו/או פריחה ב-3 שבועות הקרובים, מתבקשים ליידע את הרופא המטפל כי היה במגע עם חולה חצבת".

מכתב הפוסקים, וחוות דעת הרופאים (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר