צפו באחד הניצולים

אלמוני פתח בירי המוני במסעדה: 12 הרוגים, ביניהם שוטר

לפחות 30 יריות נורו במהלך אירוע בו השתתפו סטודנטים, בעיר ת'אוזנד אוקס • 24 אנשים נפגעו בתקרית, מחציתם נהרגו • דיווחים: נמצא מת • צפו בעדות ניצול (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בחשוון תשע"ט | 08.11.18
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים על תקרית ירי חריגה בדרום קליפורניה. על פי הדיווחים, ידוע כרגע על 24 פצועים כתוצאה מהירי, מתוכם שנים עשר שמתו מפצעיהם.

הרשויות מסרו בשעה האחרונה כי באירוע ירי שהתרחש באזור השעה 23.30 (שעון ארה"ב) בבר-מסעדה בעיר ת'אוזנד אוקס שבקליפורניה, מערבית ללוס אנג'לס, ישנם נפגעים רבים. על פי עדכונים מהשטח, מותם של לפחות שבעה מהפצועים נקבע בדקות האחרונות.

מדובר בשכונת סטודנטים שקטה, בה העסקים אינם פתוחים בד"כ בשעות הלילה. רק ביום רביעי, הוא פתוח עד מאוחר ומהווה מוקד משיכה. היורה ככל הנראה ידע זאת, והגיע בשעות העומס בזמן שהיו במקום מאות בני אדם.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה, ועל פי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, לצד סטודנטים של קולג' מקומי ששהו במקום ונפגעו, לפחות שוטר אחד נפצע, ומאוחר יותר מת מפצעיו. מקורות מספרים כי בזמן שהגיעו הכוחות, עוד נשמעו קולות ירי.

ת'אוזדנס אוקס, קליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים במקום בודקים את הנסיבות, וכוחות נוספים פתחו במצוד אחר היורה, שנמלט מהמקום. לפי מספר דיווחים לא רשמיים שלא אומתו, החשוד נהרג בדקות האחרונות.

על פי עדי ראייה, היורה השליך פצצות עשן אל תוך המסעדה ההומה כדי לגרום לטשטוש, ירה במאבטח ופתח באש באמצעות אקדח גדול לעבר הסועדים. שוטר שהגיע למקום ספג אף הוא קליע ומת: סגן סמל בשריף המקומי בשם רון הילוס, שהותיר אחריו אשה ובן.

היורה הוגדר כבעל חזות מזרחית, שיער שחור וזקן, שלבש מעיל שחור. פרטים אלו לא אושרו או הוכחשו בידי המשטרה.

מקרים קשים דומים שאירעו בשנים האחרונות וגבו חיים רבים במדינות שונות בארה"ב בהן ישנם חוקים מקלים בנוגע להחזקת נשק, גורמים לשיח ולהפגנות ענק, בדרישה מהרשויות להקשיח את החוקים האלו.

הפגנה נגד חוקי הנשק בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

חלק מהרשויות עדיין דבקות בגירסה כי ישנם רק 6 נפגעים - גירסה שמותקפת בידי מקורות שטוענים כי הדבר לא הגיוני, לאור גודל הקהל ששהה באירוע.

קונסול ישראל בלוס אנג׳לס שבקליפורניה נשאל הבוקר (חמישי) לגבי התקרית, ולהלן תגובתו: "מבדיקה ראשונית נראה שיש כ-6 נפגעים, לא ברור אם הרוגים או פצועים. היורה השתמש באקדח, ירה בשומר ובקופאית של הבר/מסעדה. לפי הדיווחים נראה שרוב הנפגעים הם צעירים מקולג' סמוך. לא קבלתי בשלב זה מידע על נפגעים ישראלים".

אדם שהצליח להימלט מהזירה המחרידה, התראיין לרשת 7 של סוכנות הידיעות ABC. צפו בראיון:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר