השליח הגולה

הרב החב"די שגורש מרוסיה בעוון 'ריגול' - בדרכו לישראל

לאחר שבית המשפט העליון ברוסיה דחה את בקשת הרב אשר קריצ'בסקי, רבה הראשי של העיר אומסק, להישאר במדינה - לא נותרה ברירה, והרב ישוב ארצה יחד עם משפחתו (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב קריצ'בסקי ובנו בכינוס שלוחי חב"ד בברוקלין השבוע (צילום: COL)

הרב אשר קריצ'בסקי, שליח חב"ד ורב העיר אומסק בסיביר שברוסיה, עושה את דרכו עם משפחתו לארץ ישראל, כך דווח באתר COL.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בית המשפט העליון ברוסיה דחה את בקשתו של הרב אשר קריצ'בסקי שלא לעזוב את המדינה.

הרב אשר קריצ'בסקי הוא אזרח ישראלי, ששבעת ילדיו נולדו ברוסיה, לשם יצא במסגרת שליחותו החב"דית. הוא מתגורר ופועל כשליח חב"ד בעיר אומסק שבדרום-מערב סיביר, ומשמש גם כרבה הראשי של העיר.

החלטת בית המשפט שניתנה לפני כחמש שנים לגרש את משפחת קריצ'בסקי, נבעה מבקשתו של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB), לגרשם בעוון "ריגול".על פי COL, ההחלטה לא נומקה, אך בידיעה שהופיעה ברשת בשפה הרוסית נטען כי ייתכן והרב היה מעורב במסירת מידע לידי "המוסד".

הרב קריצ'בסקי ובנו בימים טובים יותר (צילום ארכיון: שטורעם.נט)

בשלב מסויים לפני 5 שנים, הוחלט שלא לגרשו, אך לאחרונה שבו הרשויות להחלטתם המקורית וסירבו לוותר.

יצויין כי כפי שדווח בזמנו ב'כיכר השבת', בעת מבצע 'צוק איתן' גייס הרב קריצ'בסקי תמיכה כספית עבור משפחתו של החייל רב סמל בכיר בייניסיאן (דני) קסהון מנתיבות, ויתכן שמכאן נבע הקשר לחשד הבלתי מבוסס בריגול.

זו הפעם השנייה שרשויות החוק האשימו את הרב בפלילים. לפני כ-6 שנים, נקנס הרב לאחר שנמצאו מוצרים שפג תוקפם בחנות המזון הכשרה שבניהולו, ונמכר במקום יין כשר ללא אישור.

לפי שמעון ברימן, היסטוריון ומומחה למזרח אירופה, החלטת רוסיה על הגירוש אינה כה תמימה. על פי דברים שמסר ל'מעריב', היא מגלמת את "רוח האנטישמיות השוררת היום ברוסיה, עקב המשבר בין המדינות".

לדבריו, ניתן לחוש את הגל האנטישמי והאנטי-ישראלי באמצעי התקשורת המקומיים ברוסיה: "רגשות אלו באים לידי ביטוי במיוחד מצד פרשנים צבאיים בכלי התקשורת הרוסיים, בעקבות תקרית המטוס הרוסי שיורט מעל שמי סוריה. ישנן קריאות רבות בתקשורת המקומית להעניש ולהכות את הישראלים בדרכים האפשריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר