בדרך לאישור החוק

אמסלם הודיע בוועדה: בשבוע הבא נסכם את 'חוק הגיוס'

1,380 בחורי ישיבה מבצעים היום שירות לאומי אזרחי - רק 170 רווקים, כך עלה בדיוני הוועדה שדנה בחוק הגיוס. יו"ר הוועדה דוד אמסלם הודיע: "בכוונתי להתכנס לסיכומים במהלך שבוע הבא" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הוועדה המיוחדת שהוקמה לדון בחוק הגיוס, בראשות ח"כ דודי אמסלם, התכנסה היום (חמישי) לדון בהצעת החוק. אמסלם: "בכוונתי להתכנס לסיכומים ולניסוח סעיפי החוק במהלך שבוע הבא".

אל"מ צחי רביבו, סגן מפקד מיטב, מסר לוועדה נתונים על השירות הלאומי ואמר כי 1,380 בחורי ישיבה מבצעים היום שירות לאומי אזרחי רובם המכריע נשואים, מהם רק 170 רווקים.

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי, הציע להוריד את גיל הכניסה לשירות אזרחי על מנת לתמרץ את ההתנדבות לשירות האזרחי.

כמו כן הציע פינסקי, לעדכן את סכום דמי כלכלה, שניתן למתנדבים, הגברת המסלול הביטחוני באמצעות קורסי הכנה לתעסוקה בשנת ההתנדבות האחרונה, במסלול זה משרתים היום כ-300 איש. מנכ"ל הרשות הציע להעניק למשרתים במסלול הביטחוני קורסי הכשרה לתעסוקה וכן לקבוע את הגופים בהם יהיה ניתן להתנדב במסגרת השירות הלאומי. בהם מוסדות חינוך, רפואה, רשויות מקומיות.

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הגיב להצעת נציגי השירות הלאומי ואמר כי "שילוב חרדים בשוק העבודה הוא אתגר בעל חשיבות אסטרטגית. אולם, אתם בחוצפה באים ברעיון לכאורה יפה ומבקשים להכניס סעיפים ובהם הפחתת תקופת השירות הקצר לטובת הכשרה לתעסוקה".

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם אמר כי הוא "מציע לטפל בתיקונים ובתמריצים המוצעים בתיקון ישיר לחוק השירות הלאומי ולא במסגרת הצעת החוק הנוכחית".

הוועדה דנה בנושא הסנקציות הכספיות על מוסדות שלא יעמדו בייעדי הגיוס. יו"ר הוועדה ביקש ממשרד האוצר להגיע לנוסחה לסנקציות עד יום שלישי: "בכוונתי להתכנס לסיכומים ולניסוח של סעיפי החוק לאור ההסכמות במהלך שבוע הבא".

עו"ד מרים גראזי רוזנבאום ממשרד החינוך ביקשה להוסיף לרשימת המוסדות שנכללות במוסדות שעומדות ביעדי הגיוס, גם מסגרות לנוער בסיכון. הכוונה לכ-120 תלמידים שלומדים במסגרות "הילה" שמיועדות לבני נוער שנשרו ממוסדות החינוך.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ביקש להוסיף גם את מסגרות הלימוד שמשתייכות לחסידיות חב"ד וצאנז שאף הם ימנו כמוסדות מוכרים למניין היעדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר